ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه تغییرات در بخش امنیتی سپاه پاسداران: مجید خادمی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه شد

رهبر جمهوری اسلامی، مجید خادمی را به جای سردار محمد کاظمی به ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران منصوب کرد. کاظمی هفته گذشته در تصمیمی پرحاشیه جایگزین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه شده بود. تغییرات در بخش امنیتی سپاه پاسداران گمانه‌زنی‌ها و تفسیرهای مختلفی را دامن زده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دوشنبه ۶ تیر سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی را به‌عنوان رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران منصوب کرد.

سازمان حفاظت اطلاعات سپاه از نهادهای اطلاعاتی ـ امنیتی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است که از جمله مقابله با جاسوسی در داخل سپاه، جلوگیری از نفوذ جریان‌های ناهمسو با خط مشی سپاه، جلوگیری از راه یافتن اطلاعات محرمانه به خارج از سپاه و نظارت سیاسی امنیتی بر فرماندهان و پرسنل این نیروی مسلح و همچنین نظارت بر فساد اخلاقی و اقتصادی در سپاه را به‌عهده دارد.

این سازمان امنیتی با سلسله مراتب مستقل از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و دیگر نهادهای امنیتی و متمرکز، به‌طور مستقیم زیر نظر خامنه‌ای به‌عنوان فرمانده کل قوا فعالیت می‌کند و مسئول آن باید مورد تأیید رهبر جمهوری اسلامی باشد و عزل و نصب فرمانده آن نیز با تأیید رهبر جمهوری اسلامی و حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انجام می‌شود.

مجید خادمی پیش از این، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود. این سازمان نیز به‌شکل مستقل و متمرکز و در تابعیت فرمانده کل قوا فعالیت می‌کند و وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. وظیفه این سازمان حفاظت از پیشبرد اهداف و مأموریت‌های وزارت دفاع است.

رئیس سابق سازمان حفاظت اطلاعات سپاه سردار محمد کاظمی بود که اواخر هفته گذشته به‌جای حسین طائب به ریاست سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد.

به حسین طائب، رئیس پیشین سازمان اطلاعات سپاه هم سمت تشریفاتی مشاور فرمانده کل سپاه داده شد.

در سه سال گذشته و پس از افشای نقش حسین طائب در پرونده فساد سرداران یا همان هلدینگ یاس مربوط به حامیان محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس کنونی، بارها در مورد برکناری‌اش از ریاست‌ سازمان اطلاعات سپاه گمانه‌زنی شده بود ولی به نظر می‌رسد ضربه آخر را گسترش عملیات ترور و خرابکاری اسرائیل در خاک ایران زد.

در دو ماه گذشته شماری از نیروهای سپاه قدس و کارشناس‌های فعال در برنامه نظامی، هسته‌ای و فضایی جمهوری اسلامی ترور و یا مسموم شدند. در دو سال گذشته هم به بخش‌های مختلف برنامه هسته‌ای و نظامی ایران در نطنز، پارچین، اراک و کرمانشاه ضربه وارد شده است. محسن فخری‌زاده، پدر برنامه هسته‌ای ایران هم با اجرای عملیاتی دقیق در چند کیلومتری تهران ترور شد. همه این رویدادها نشان داد که سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل دستی گشاده در خاک ایران پیدا کرده است.

افشای برخی از اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی پیش از اجرا، از جمله در ترکیه نیز به‌عنوان ناتوانایی‌های سازمان حفاظت اطلاعات سپاه قلمداد شد.

دو روز پیش نیز حسن مشروعی‌فر با حکم حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران به سمت «فرمانده سپاه حفاظت ولی امر» که حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را به‌عهده دارد، منصوب شد. مشروعی‌فر جایگزین ابراهیم جباری شد که ۱۲ سال این سمت را به‌عهده داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.