ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زهرا (زارا) محمدی، معلم زندانی به مرخصی اعزام شد

زهرا (زارا) محمدی، معلم زبان کُردی پس از شش ماه به مرخصی اعزام شد. گفته می‌شود موافقت با اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی به دلیل بستری شدن پدرش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان است.

زهرا (زارا) محمدی، معلم زبان کُردی، زندانی سیاسی و مدیر انجمن فرهنگی-اجتماعی نوژین که در کانون اصلاح و تربیت سنندج دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، از یکشنبه ۵ تیر ماه به مرخصی اعزام شد.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، پدر این زندانی سیاسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تأمین اجتماعی بستری است و پس از موافقت مسئولان زندان، دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات سنندج با درخواست مرخصی زهرا محمدی، او به مرخصی ۱۰ روزه اعزام شده است.

این معلم زبان کُردی ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ برای اجرای حکم ۵ سال حبس تعزیری خود را به دفتر اجرای احکام دادگاه سنندج معرفی کرده بود و به زندان زنان در کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد. از زمان اجرای حکم این اولین بار است که به زهرا محمدی مرخصی اعطا می‌شود.

زهرا محمدی با مشکلات روده و معده دست به گریبان است و در زندان رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده بود. پیش‌تر هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده بود که اداره اطلاعات سنندج و مسئولان بند کانون اصلاح و تربیت از اعطای مرخصی به این معلم زندانی ممانعت می‌کنند.

زهرا محمدی مدیر انجمن فرهنگی-اجتماعی نوژین است و طی سال‌های اخیر فعالیت‌های او در حوزه آموزش و تدریس زبان کُردی متمرکز بوده است. انجمن نوژین با مجوز رسمی از وزارت کشور طی سال‌های اخیر اقدام به برگزاری کلاس‌هاى آموزش زبان کُردى در شهرها و روستاهای مختلف کردستان كرده است. این نهاد مدنی همچنین در حوزه‌های دیگر فرهنگی و همچنین تشکیل کارزارهای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، کمک‌رسانی به مردم در دوران همه‌گیری کرونا و… نیز فعال بوده است.

نیروهای امنیتی زهرا محمدی را ۲ خرداد ۱۳۹۸ در سنندج بازداشت کردند. وی حدود ۶ ماه به دلیل فعالیت‌‌هایش تحت بازجویی قرار گرفت و برای انجام اعترافات اجباری تحت فشار قرار داشت. او در ۱۱ آ‌ذر ۱۳۹۸ با سپردن وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

زهرا محمدی ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به اتهام «تشکیل دسته و جمعیت به هدف برهم زدن امنیت ملی» محاکمه و به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه ۴ دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ۵ سال حبس تبدیل شد.

زهرا (زارا) محمدی در اعتراض به این حکم درخواست اعاده دادرسی از طریق اعمال ماده ۴۷۷ قانون کیفری را داد بود، اما مدیرکل دادگستری سنندج این درخواست را رد شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.