ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بر شدت حملات روسیه به اوکراین افزوده شد

در حالی که کشورهای غربی خود را متعهد به ادامه حمایت از اوکراین دانسته‌اند، روسیه حملات خود به اوکراین را افزایش داده است. فرمانده نیروهای مسلح اوکراین می‌گوید روسیه در چهار روز گذشته حدود ۱۳۰ موشک به خاک اوکراین شلیک کرده است.

به‌گزارش رویترز، چهارشنبه ۸ تیر / ۲۹ ژوئن در حالی که نیروهای روسی حملات خود را در چندین جبهه تشدید کردند، یک حمله موشکی به ساختمانی مسکونی در شهر میکولایف در جنوب اوکراین منجر به کشته شدن سه نفر شد.

در شرق اوکراین، سرهی گایدای، فرماندار استان لوهانسک گفت در نبردهای اطراف شهر لیسیچانسک، که نیروهای روسی سعی در محاصره آن دارند، «همه جا» درگیری وجود دارد.

اُلکساندر ویلکول، فرماندار شهر کریفیی ریه در استان دنیپروپتروفسک واقع در مرکز اوکراین گفت گلوله‌باران روسیه به این منطقه در چند روز گذشته افزایش یافته است. او گفت «چند روستا کاملاً ویران شدند».

تشدید حملات روسیه در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای این کشور در پنجمین ماه جنگ در اوکراین پیشروی آهسته و بدون توقفی دارند.

اما تحلیلگران غربی می‌گویند روس‌ها تلفات سنگینی را متحمل می‌شوند و چشم‌انداز دستیابی بیشتر اوکراین به تسلیحات غربی، از جمله دریافت سامانه‌های موشکی دوربرد، نیاز مسکو به تحکیم هرگونه دستاوردی را ضروری‌تر کرده است.

در جبهه دیپلماتیک، رهبران کشورهای ناتو در مادرید پایتخت اسپانیا گرد هم آمدند تا در پاسخ به آن‌چه روسیه «عملیات نظامی ویژه» خود می‌داند، سیاست‌های خود را تعیین کنند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پیش از آغاز نشست ناتو گفت اعضای این ائتلاف نظامی تا زمانی که لازم باشد به تأمین تسلیحات اوکراین ادامه خواهند داد. شولتس گفت:

«روسیه با جنگ تجاوزکارانه خود حاکمیت و تمامیت اوکراین را نقض کرده است. بنابراین حمایت از این کشور با پول و سلاح درست است.»

 شولتس خاطرنشان کرد که آلمان کمک‌های خود را برای دفاع از شرکایش در اروپای شرقی، در برابر حملات احتمالی افزایش داده است.

تلفات غیرنظامی

الکساندر سنکویچ، شهردار میکولایف اعلام کرد که روسیه هشت موشک به این شهر شلیک کرده است. از جمله یکی از این موشک‌ها به یک بلوک آپارتمانی چهار طبقه‌ای اصابت کرده است.

میکولایف، بندری در کرانه رودخانه و مرکز کشتی‌سازی در نزدیکی دریای سیاه، سنگری در برابر تلاش‌های روسیه برای کشاندن غرب به سمت اودسا بندر اصلی اوکراین است.

حمله به میکولایف تنها دو روز پس از حملات موشکی روسیه به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک واقع در جنوب شرقی کی‌یف و کشته شدن دست‌کم ۱۸ نفر انجام شد. امدادگران روز چهارشنبه همچنان در جست‌وجوی ده‌ها مفقود دفن‌شده در زیر آوار بودند.

حمله به کرمنچوک با محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد. مسکو هدف قرار دادن این مرکز خرید را رد کرد و گفت به یک انبار اسلحه در آن نزدیکی حمله کرده و انبار منفجر شده است.

دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه «سومی» نیز موشک شلیک کرده‌اند که منجر به کشته شدن دو غیرنظامی شده است.

وزارت دفاع بریتانیا در ارزیابی منظم خود از جنگ اوکراین گفت انتظار می‌رود که روسیه به حملات خود ادامه دهد تا مانع از تأمین مجدد نیروهای اوکراینی در خط مقدم شود.

در بیانیه وزارت دفاع بریتانیا آمده است:

«کمبود تسلیحات دقیق‌تر و مدرن‌تر روسیه و توانایی‌های حرفه‌ای کم طراحان هدف‌گیری آن‌ها به احتمال زیاد منجر به تلفات بیشتر غیرنظامیان خواهد شد.»

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین گفت روسیه در چهار روز گذشته حدود ۱۳۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است که نشانه تشدید حملات این کشور است.

روسیه هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی را رد کرده است اما سازمان ملل می‌گوید از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه دست‌کم چهار هزار و ۷۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

زلنسکی شامگاه سه‌شنبه در شورای امنیت سازمان ملل به‌شکل آنلاینی سخنرانی کرد و کرملین را «دولتی تروریستی» توصیف کرد و از شورای امنیت که مسکو در آن حق وتو دارد، خواست روسیه را از سازمان ملل بیرون کند.

جبهه شرقی

در همین حال، درگیری‌ها در شرق استان لوهانسک، منطقه کلیدی در حمله روسیه به مرکز دونباس، ادامه دارد.

سرهی گایدای، فرماندار لوهانسک گفت:

«دشمن در تلاش است تا دفاع ما را بشکند و چون موفق نمی‌شوند، با تمام سلاح‌هایی که در اختیار دارد شلیک می‌کند و تمام روستاها را از زمین محو می‌کند.»

نبرد برای تصرف لیسیچانسک به دنبال سقوط سیویرودونتسک، شهر همسایه آن در روز شنبه شدت گرفته است.

تصرف لیسیچانسک کنترل روسیه بر دونباس را که یکی از اهداف استراتژیک مسکو از زمان شکست در تصرف کی‌یف است، گسترش خواهد داد.

گایدای گفت:

«روس‌ها از هر سلاحی که در اختیار دارند استفاده می‌کنند و بدون آن‌که مشخص کنند اهداف نظامی است یا نه، مدرسه‌ها، مهدکودک‌ها، و مؤسسات فرهنگی را هدف قرار می‌دهند.»

همه‌پرسی در خرسون

به گزارش تاس خبرگزاری دولتی روسیه، اداره منطقه خرسون که زیر نظر روسیه است اعلام کرد که مقدمات همه‌پرسی پیوستن این شهر به روسیه را آغاز کرده است.

خرسون، شهر بندری در دریای سیاه، درست در شمال غربی شبه‌جزیره کریمه که روسیه آن را به خود الحاق کرده، قرار دارد.

مقامات مستقر در روسیه گفتند نیروهای امنیتی آن‌ها روز سه‌شنبه ایهور کولیخایف، شهردار خرسون را پس از این‌که از اجرای دستورات مسکو خودداری کرده، بازداشت کرده‌اند. یک مقام محلی گفت شهردار ربوده شده است.

در چند روز گذشته، اوکراینی‌ها نیز از حملاتی به منطقه اودسا و خارکف (خارکیف) در شمال شرق خبر دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.