ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جوایز بخش "نوعی نگاه" کن اهداء شد

هیئت داوران بخش “نوعی نگاه”

هیئت داوران بخش "نوعی نگاه" شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم کن، "تصویر گمشده" ساخته ریتی پان محصول کامبوج و فرانسه را به عنوان اثر برتر سال  ۲۰۱۳ معرفی کرد.

ریاست هیئت داوران بخش نوعی نگاه را توماس وینتربرگ به عهده دارد. لودیوین سانیه، ژآنگ زی‌ای، ایلدا سانیاگو و اینریکه گونثالث ماچو از دیگر اعضای هیئت داوران این بخش هستند.

سمیرا قرائی، گزارشگر رادیو زمانه درباره فیلم "تصویر گمشده" می‌نویسد: "روایتی نفس‌گیر از روزهای خمر‌های سرخ در کامبوج. این فیلم روایتگر روزهایی است که مردم شهر پنوم پن خانه‌های خود را ترک کرده و راهی مزارع و دشت‌های اطراف شده‌اند؛ روزهای نابودی هنر، فرهنگ و موسیقی و مهم‌تر از همه روزهای گرسنگی. "تصویر گمشده" یکی از بهترین فیلم‌های اتوبیوگرافیکی است که در زندگی‌ام دیده‌ام. دو ساعت روایت تلخ با بهترین تمهیدها برای به تصویر کشیدن خاطره و گذشته و تروما، با زیباترین کلمات و روایت."

جایزه هیئت داوران به "عمر" ساخته هانی ابو اسعد رسید و جایزه بهترین کارگردانی به آلن گویرادی برای فیلم "غریبه با دریاچه".

همچنین جایزه استعداد بخش "نوعی نگاه" شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم کن هم به مجموعه بازیگران فیلم "قفس طلايی" به کارگردانی دیه‌گو کمدا دیز تعلق گرفت و جایزه آینده این بخش هم به رایان کوگلر برای فیلم "ایستگاه فدوتویل" اعطا شد.

توماس وینتربرگ، کارگردان سرشناس و رئیس بخش "نوعی نگاه" جشنواره کن گفت فیلم‌های این بخش از بسیاری جهات بسیار چشمگیر و برجسته بودند.

بخش "نوعی نگاه" برای نخستین‌بار در سال ‌١٩٧٨ برگزار شد و به معرفی آثار برجسته سینمای جهان اختصاص دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.