ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی اسرائیل به بندر طرطوس، دو نفر مجروح شدند

این حمله مکان‌هایی را در نزدیکی شهر ساحلی طرطوس هدف قرار داد. اسرائیل در دو ماه گذشته بر شدت حملاتش به سوریه افزوده است. مقام‌های این کشور می‌گویند مانع تثبیت موقعیت جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی شان در سوریه خواهند شد.

ارتش سوریه بامداد شنبه ۲ جولای/۱۱ تیرماه اعلام کرد که دو غیرنظامی سوری در حمله هوایی اسرائیل به مناطقی در نزدیکی شهر ساحلی طرطوس زخمی شدند.

روزنامه اروشلیم‌پست به نقل از منابع سوری گزارش داد که این حمله حدود ساعت شش و نیم صبح و با شلیک چند موشک از دریای مدیترانه انجام شد. منابع سوری گفته‌اند که این موشک‌ها به یک مجتمع پرورش مرغ در نزدیکی حمادیه، در جنوب طرطوس اصابت کرده است.  

خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد که علاوه بر خسارات مادی تاکنون زخمی شدن یک زن و مرد در این رویداد را می‌تواند تایید کند.

بندر طرطوس در ۴۸ کیلومتری بندر لاذقیه از مناطق استراتژیک سوریه است. روسیه در لاذقیه پایگاه نظامی دائمی دارد و پایگاه هوایی حمیم هم در مجاورت نقطه‌ای قرار دارد که هدف حمله بامداد امروز قرار گرفته است.  

روسیه از سال ۲۰۱۵ به صورت فعال به نفع بشار اسد و دولت مستقر در جنگ داخلی سوریه مداخله کرد. مسکو و تل‌آویو از همان ابتدای مداخله روسیه در این جنگ مکانیزمی برای هماهنگی نیروهایشان ایجاد کرده‌اند و حملاتشان را قبل از انجام با یکدیگر هماهنگ می‌کنند. به همین دلیل تجاوز هوایی و حملات پهپادی و موشکی اسرائیل به نقاط مختلف سوریه بدون دخالت پدافند هوایی روسیه انجام می‌شود که در منطقه لاذقیه مستقر هستند.

اسرائیل کارزاری به نام «جنگ در میانه جنگ» به راه انداخته که هدف آن از بین بردن امکانات لجستیکی، پدافندی، خطوط تدارکاتی و انبارهای مهمات و اسلحه جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش در سوریه است.

در اوایل ماه ژوئن اسرائیل در حمله‌ای کم‌سابقه، باندهای فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داد. این فرودگاه برای چندین روز تعطیل شد. تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که بخش نظامی و غیرنظامی این فرودگاه همزمان هدف قرار گرفته است.

انتقاد از این حمله از معدود واکنش‌های روسیه به حملات مداوم اسرائیل بوده است. در آن زمان ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت که حمله اسرائیل «تحریک‌آمیز» و «خلاف هنجارهای بین‌المللی» بوده است.

همزمان با این رویداد، حمله دیگری به حومه دمشق انجام شد. اسرائیل مدعی است که در آن حمله یک انبار تسلیحاتی را هدف قرار داده است. در آن حمله پنج شبه‌نظامی و تعدادی از مستشاران ایرانی کشته شدند.

ماه گذشته آمریکا هم دو حمله پهپادی در خاک سوریه انجام داده است. یکی از این حملات برای کشتن ابوحمزه یمنی در حومه ادلب انجام شد. آمریکا کشته شدن او را تایید کرده است. ابوحمزه یمنی به عنوان رابط القاعده و رهبر یک گروه شبه‌نظامی در ادلب شناخته می‌شد.

اسرائیل اما هدفی متفاوت از آمریکا را دنبال می‌کند. مقام‌های تل‌آویو گفته‌اند که جلوی نفوذ ایران در سوریه و تثبیت موقعیت نظامی‌شان را خواهند گرفت. ایران به دنبال ایجاد یک پایگاه نظامی دائمی در منطقه دیرالزور است و گزارش شده است که بسیاری از نیروهای خود را در تدمر یا همان پالمیرا در نزدیکی این نقطه مستقر کرده است.

منابع اسرائیلی می‌گویند در نتیجه حملات یک سال گذشته به مواضع ایران و نیروهای نیابتی‌اش توانسته‌اند ۷۰ درصد از کریدورهای هوایی، زمینی و دریایی مورد استفاده ایران را از کار بیندازند. با این حال ایران همچنان به انتقال تسلیحات و کمک‌های نظامی به سوریه و حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.