ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام ویدئویی فرزانه امیری‌جاه، مادر کیوان مهتدی: «بیش از ۲۰ روز است که از فرزندانمان بی‌خبریم. صدای ما باشید»

فرزانه امیری‌جاه: «از همه شما مردم، از همه پدران و مادران، از همه رسانه‌هایی که احساس مسئولیت می‌کنند، تقاضا می‌کنم صدای ما باشید؛ برای آزادی کیوان و آنیشا هم‌صدای ما باشید.»

فرزانه‌ امیری‌جاه، مادر کیوان مهتدی فعال زندانی، در پیامی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی خواهان حمایت مردمی شد.

کیوان مهتدی، نویسنده، مترجم، عضو کانون نویسندگان ایران و مدافع حقوق کارگران همراه با همسرش آنیشا اسداللهی، مترجم و مدافع حقوق کارگران ۱۹ اردیبهشت در خانه شخصی‌شان در تهران دستگیر شدند. مادر کیوان در پیام ویدئویی منتشرشده او را انسانی «فرهیخته» معرفی کرد که «به معلم‌بودن‌اش افتخار می‌کند، و نه به تحصیلاتش در دانشگاه شریف».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

فرزانه امیری‌جاه همچنین اعلام کرد که بیش از ۲۰ روز است از کیوان و آنیشا بی‌خبرند. او به پرونده‌سازی و پخش فیلم‌های امنیتی از رسانه‌ی حکومتی اعتراض کرد و گفت این فیلم‌ها در شرایطی پخش می‌شوند که « فرزندان ما حق دسترسی به وکیل ندارند، دادگاهی تشکیل نشده است و اتهامی ثابت نشده است»

او گفت که «با بی‌خبری و ممنوع‌الملاقاتی زمزمه‌های ناخوشایندی از زندان به گوش ما می‌رساند. جان آنیشا و کیوان در خطر است» و در انتها خواستار حمایت مردمی شد:

از همه شما مردم، از همه پدران و مادران، از همه رسانه‌هایی که احساس مسئولیت می‌کنند، تقاضا می‌کنم صدای ما باشید؛ برای آزادی کیوان و آنیشا هم‌صدای ما باشید.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

پیش از این نیز شفیقه عالمی، مادر آنیشا پیام ویدئویی مشابهی داده بود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بازداشت‌ کیوان و آنیشا بخشی از یک موج سرکوب گسترده بود که شمار قابل توجهی از معلمان، فعالان و نویسندگان را به پشت میله‌ها فرستاد. رضا شهابی، فعال باسابقه کارگری سندیکای اتوبوسرانی تهران، ۲۲ اردیبهشت بازداشت شد. او پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است. دو سندیکالیست فرانسوی هم دستگیر شدند. رسانه‌های امنیتی جمهوری اسلامی پس از آن دست به پخش برنامه‌ها و گزارش‌هایی زدند که حاکی از «پرونده‌سازی امنیتی» برای حق‌خواهان زندانی بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.