ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبینار زمانه

موضوعی ثابت و کارزاری همواره جاری: علیه حجاب

با حضور آسیه امینی و نعیمه دوستدار

وبیناری درباره اصالت و ضرورت مقابله با حجاب اجباری و جایگاه مبارزه برای آزادی پوشش در امر مبارزه عمومی برای آزادی و عدالت.

برخورد با «بدحجابی» و مقابله با سبک زندگی مردم در شهرهای مختلف ایران شدت گرفته و دوباره به محیط‌های اداری و خدماتی مانند بیمارستان‌ها و بانک‌ها رسیده است. هم‌زمان مقاومت روزمره مردم در برابر تحمیل‌های حکومتی بیشتر شده است.

در رسانه‌های اجتماعی هم این روزها با طرح کارزار #حجاب_بی‌حجاب بحث درباره موضوع حجاب و جایگاه مقابله با آن در مبارزه عمومی برای آزادی بالا گرفت. گفت‌وگو دراین‌باره هیچ‌گاه ضرورت و مبرمیت خود را از دست نمی‌دهد، چون جنبه‌ی مهمی از تبعیض علیه زنان را مطرح می‌کند.

در همین راستا زمانه وبیناری با حضور آسیه امینی، فعال جنبش زنان و تحلیل‌گر مسائل اجتماعی و نعیمه دوستدار، روزنامه‌نگار و دبیر بخش زنان زمانه مدیا برگزار کرد. در این وبینار از جمله بحث شد دراین‌باره که:

  • چرا مقابله با پوشش اجباری به مسأله ثابت و هر روزه بخش وسیعی از شهروندان در ایران بدل شده و مدام مقبولیت و گسترش بیشتری می‌یابد؟
  • مبارزه برای حق پوشش چه ربطی به مبارزه عمومی برای آزادی و عدالت دارد؟
  • آیا این مبارزه منافاتی با مبارزه در عرصه‌های دیگر دارد یا تقویت‌کننده آنهاست؟
  • جنبش‌های اجتماعی چگونه می‌توانند این موضوع را به یک نقطه مشترک برای مبارزه تبدیل کنند؟

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مطالب بیشتر:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهزاد

    با سلام، تعریف حجاب از نظر من ، یعنی حیا داشتن قالب رفتار اجتماعی را در عصر حاضر رعایت کردن ،نه اینکه صرفا یک پوشش و رفتار عقب ماندگی را تقلید کردن .