ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معلمی که ۱۸ دختر دانش‌آموز را «آزار جنسی» داده بود، به فقط ۵ سال زندان محکوم شد

مقام‌های دولتی و قضایی تنها «آزار» هفت دانش‌آموز دختر در فردوس را تایید کردند و مدعی شدند که معلمی را که از «کودکان سوء استفاده جنسی» کرده بود، دستگیر و به پنج سال زندان محکوم کردند

علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ۲۹ تیر خبر «آزار جنسی» یک معلم به دختران دانش‌آموز در فردوس را تأیید کرد. او گفت:

«به محض اطلاع از موضوع آزار و اذیت کودکان در شهرستان فردوس پیگیری مستمر را در دستور کار قرار داده که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری شده است.»

به گفته موسوی‌نژاد این معلم که تنها حروف اول نام و نام خانوادگی (م.د) او منتشر شده دست کم هفت دانش‌آموز را «آزار جنسی» داده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی شمار دانش آموزان آزار دیده را ۱۸ نفر اعلام کرده و گفته‌اند که به برخی از آنها «تجاوز» شده است. رئیس‌آموزش و پرورش و دادگستری خراسان جنوبی اما تنها از واژه «آزار جنسی» و «سوء استفاده جنسی» استفاده کرده‌اند.

وب سایت «مبینان» هم شمار دانش‌آموزانی که مورد آزار قرار گرفتند را حداقل ۱۸ نفر اعلام کرد و نوشت: «در یک مورد نیز شاکی ادعای ازاله بکارت دخترش (به وسیله انگشت متهم از روی لباس ) را مطرح کرده و تقاضای ارش‌البکاره (مهرالمثل) کرده است».

موسوی‌نژاد اما بدون اینکه توضیح بیشتری بدهد، گفت که این معلم ۵۵ ساله در اردیبهشت ماه امسال «در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.»

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، هم ۲۸ تیر به نقل از والدین قربانیان نوشت:

این معلم «تعدادی دختر بچه محصل در مقاطع تحصیلی پایین را مورد آزار جنسی قرار داده است. وی با سوءاستفاده از کلاس‌های خصوصی، تصاویر و فیلم‌های مستهجن برای کودکان پخش و آنان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد.»

والدین این دانش‌آموزان گفته‌اند «خمودگی، گوشه نشینی و گریه‌های شبانه برخی از این دانش آموزان و «ترس و واهمه آنها از همکلامی با دیگران» شک خانواده ها را برانگیخته است.

به روایت خبرگزاری فارس خانواده دانش‌آموزانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند به دلیل «ترس از آبرو» و «نگرانی از تهدیدهای م.د»، سکوت کرده بودند، اما «شکایت تعدادی از خانواده‌ها، پای این معلم را که گویا در گذشته نیز سوابقی در آزار جنسی داشته را به دادگاه باز کرد».

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که این معلم پیش از این نیز به آزار جنسی متهم شده بود اما مسئولان آموزش و پرورش و قضایی بدون اینکه با او برخورد کنند، به او مجوز برگزاری کلاس خصوصی داند.

فقط ۵ سال حبس

زارع حسینی، رئیس دادگستری فردوس یک روز پس از انتشار خبر تجاوز به دانش‌آموزان دختر، از بازداشت و محکومیت این معلم خبر داد. او گفت که این آزارگر «به پنج سال حبس تعزیری و منع اقامت در فردوس» محکوم شده است.

زارع حسینی «اتهام»های معلم آزارگر را «آزار و اذیت جنسی، بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن اطفال و در دسترس قرار دادن محتوای مستهجن و مبتذل برای کودکان»، برشمرد اما از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد و تنها گفت که «بر اساس مستندات موجود» به پرونده او رسیدگی شده است.

روابط عمومی دادگستری فردوس ۲۸ تیر ماه به صدا و سیما جمهوری اسلامی گفته بود که حکم صادر شده بر اساس شکایت هفت تن از والدین است و رسیدگی به پرونده این معلم ادامه دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی «حداکثر مجازات تعیین شده در قانون» برای مجرم این پرونده صادر شده است.

در قوانین کیفری ایران به صورت مشخص مجازاتی برای آزارگران جنسی کودکان مشخص نشده است اما بر اساس ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، «هرکس نسبت به طفل یا نوجوان مرتکب آزار یا سوءاستفاده جنسی شود، در صورتی که مشمول مجازات حد نباشد با درنظرگرفتن شرایطی مانند وضعیت بزه دیده، شرایط مرتکب و آثار جرم» به سه ماه تا پنج سال حبس محکوم می‌شود.
علی موحد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم در واکنش به این واقعه، صبح ۲۹ تیر گفت:

«با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی‌ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تاسف‌بار مورد بررسی‌های قضایی قرار گیرد.»

آزار جنسی کودکان در مدارس پیش از این نیز خبرساز شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.