ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال زنان زندانی سیاسی از زندان قرچک به زندان اوین

زنان زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان قرچک ورامین، امروز بدون اطلاع قبلی و به‌دلایل نامعلوم به زندان اوین منتقل شدند.

بنا به گزارش برخی خانواده زنان زندانی در بند سیاسی زندان قرچک ورامین، صبح امروز مسئولان زندان قرچک به زندانیان اطلاع داده‌اند که به زندان اوین منتقل خواهند شد.

غزل عبداللهی، دختر عالیه مطلب‌زاده، عکاس و نایب رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات که دوران حبس خود را در زندان قرچک سپری می‌کند با انتشار توییتی در حساب کاربری خود در توییتر از انتقال مادرش به زندان اوین خبر داد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

آتنا دائمی، زندانی سیاسی سابق و فعال مدنی به زمانه می‌گوید صبح چهارشنبه ۲۹ تیر از زندان قرچک ورامین زندانیان بند سیاسی تماس گرفته‌اند و خبر داده‌اند که به زندانیان بند هشت که معروف به بند امنیتی است گفته شده همه وسایل‌شان جمع کنند زیرا قرار است تا قبل از ظهر زندان اوین منتقل خواهند شد.

هنوز از دلایل این انتقال ناگهانی و بدون خبر قبلی اطلاعی در دست نیست.

به گفته آتنا دائمی بعد از این تماس آنها دیگر از زندانیان هیچ اطلاعی نداشتند و تلفن‌های زندان اوین نیز برای مدتی قطع شده بود.

پس وصل دوباره تلفن‌های زندان اوین، زندانیان خبر داده‌اند که حشمت‌الله حیات‌الغیب، رئیس سازمان زندان‌ها به اوین مراجعه کرده و تغییراتی را در یکی از اتاق‌ها که همیشه زندانیان زن کُرد را آنجا نگهداری می‌شدند، ایجاد کرده‌اند.

این انتقال به خانواده زندانیان بند هشت زندان قرچک نیز اطلاع داده نشده بود و خانواده‌ها مدتی را در بی‌خبری و نگرانی به سر بردند.

پس از انتقال زندانیان سیاسی زن از قرچک ورامین به زندان اوین، آنها طی تماس کوتاهی به خانواده خود خبر دادند که به زندان اوین رسیده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

هنور مشخص نیست چه تعداد از زندانیان زن بند هشت از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شده‌اند.

انتقال ناگهانی زندانیان عمدتا سیاسی در سال‌های گذشته به روشی سیستماتیک برای تحت فشار گذاشتن آنها و خانواده‌هایشان تبدیل شده است و ضابطین قضایی از تبعید زندانیان و یا تهدید به تبعید و انتقال به عنوان اهرمی برای شکنجه و آزار آنها و یا رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند.

زندان قرچک ورامین یکی از غیراستانداردترین و تنها زندان مخصوص زنان در ایران است که در بیابان‌های جنوب شرق تهران واقع شده است و فاقد امکامات رفاهی مناسب، درمانی و بهداشتی است و عموما تفکیک جرائم در این زندان رعایت نمی‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.