ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرنگیس مظلوم، فعال مدنی جهت اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی برای تحمل ۱۸ ماه حبس راهی زندان اوین شد. او بیمار است و پزشکی قانونی سال گذشته ناتوانی او برای تحمل حبس را تایید کرده بود.

به گزارش «هرانا»، وبسایت خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی سابق روز سه شنبه ۱۱ مرداد، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین جهت تحمل دوران محکومیت ۱۸ ماه حبس خود، راهی زندان اوین شد.

فرنگیس مظلوم پیشتر طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی امیرحسین تاریان احضار شده بود.

یک منبع آگاه با تایید این خبر، در خصوص وضعیت جسمانی این فعال مدنی به هرانا گفته است:

«خانم مظلوم علی‌رغم بیماری‌های متعدد و بلاتکلیفی نتوانسته روند درمان خود را طی کند و در طی ماه گذشته به علت استرسهای ایجاد شده به علت احضار های پی در پی و در راه پزشکی قانونی و زندان اوین رفت و آمد کردن، دچار سکته مغزی شدند و چند روز در بیمارستان “مهر پرند” بستری بودند.»

این منبع آگاه همچنین گفته است:

«اواخر سال گذشته پزشکی قانونی عدم تحمل حبس خانم مظلوم را تایید کرده بود و از طرف دادسرا اعلام کردند جریمه نقدی می‌شود، ولی در طی شکایت وزارت به جوابیه پزشکی قانونی، مجدداً ایشان را برای اجرای تحمل حبس احضار کردند.»

فرنگیس مظلوم ۳۱ تیر ۹۸، از سوی ماموران وزارت اطلاعات در منزل خواهر خود بازداشت و به سلول انفرادی بند ۲۰۹ موسوم به بند وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد. او به رغم شرایط جسمانی نامناسب و سابقه بیماری قلبی به مدت دو ماه و نیم تحت فشار و بازجویی قرار داشت. او در ۲۵ مرداد ۹۸ در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی دست به اعتصاب غذا زد.

فرنگیس مظلوم در طول دوران بازداشت بدون تفهیم اتهام برای گرفتن اعتراف اجباری تحت فشار و شکنجه قرار گرفته بود.

او سرانجام در ۱۶ مهرماه ۹۸ پس از اتمام مراحل بازجویی به طور موقت تا اتمام مراحل دادرسی با تودیع قرار وثیقه به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

فرنگیس مظلوم، در طول دوران زندانی بودن پسرش، سهیل عربی بارها از فشارها و اذیت و آزار وارده بر فرزندش اطلاع‌رسانی اطلاع‌رسانی کرده بود.

سهیل عربی، وبلاگ‌نویس پس از تحمل ۸ سال زندان در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.