ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه فیفا در مورد الزام امکان حضور زنان در ورزشگاه‌ها- وزیر ورزش: در نامه الزامی نبود

در آستانه شروع لیگ برتر فوتبال ایران، فیفا پیگیر موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها شده. وزیر ورزش می‌گوید در نامه الزامی وجود ندارد. در عین حال گزارش‌ها حاکی از این است که فدراسیون فوتبال می‌خواهد به بهانه کرونا از ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری کند.

سید حمید سجادی، وزیر ورزش ایران روز چهارشنبه ۱۲ مرداد در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌و گو با خبرنگاران درباره نامه اخیر فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: «در نامه الزامی نبود بلکه پیشنهاداتی شده که پیرو پیگیری‌های قبلی است و ما مشکلی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نداشتیم.»

فدراسیون جهانی فوتبال بعد از دو سال، در نامه رسمی اخیر خود به فدراسیون فوتبال ایران، خواستار حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال در هنگام برگزاری رقابت‌های لیگ برتر شده است.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران نزدیک است و فدراسیون فوتبال ایران هنوز رئیسی ندارد. در این شرایط، فیفا در ارتباط با شرایط و امکان حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال به فدراسیون فوتبال نامه‌ای فرستاده است تا قول دولت قبلی در دوره ریاست تاج را درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها پیگیری کند.

در پی اتفاقاتی که پشت در ورزشگاه امام رضا در مشهد روی داد، زنان از ورود به ورزشگاه منع شدند و مورد خشونت قرار گرفتند، فیفا نامه‌های تندی به فدراسیون فوتبال ایران فرستاد و خواستار پاسخ روشن و دقیق درباره دلایل ضرب و شتم تماشاگران زن شد.

فدراسیون جهانی فوتبال، اکنون  با استناد به نامه‌نگاری‌های اخیرش با فدراسیون فوتبال ایران برای فراهم کردن شرایط حضور زنان، خواستار ارائه توضیحاتی درباره امکان ورود زنان به ورزشگاه شده و به این فدراسیون توصیه کرده با شروع فصل جدید، زنان همانند مردان تماشاگر بازی‌های لیگ برتر باشند.

منابع خبری در فدراسیون فوتبال ایران می‌گویند در این نامه هیچ اشاره‌ای به ضرورت ورود زنان به ورزشگاه‌ها نشده؛ اما خواستار تعامل این فدراسیون با نهادهای بین‌المللی برای فراهم کردن شرایط به منظور حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده است. 

همچنین در این نامه گزارشی از اقدامات اخیر فدراسیون فوتبال بر اساس نامه‌نگاری‌های گذشته ارائه شده و در آن به اتفاقات بعد از بازی ایران و لبنان در مشهد اشاره شده است.

این اشاره نشان می‌دهد که فدراسیون جهانی فوتبال خلاف ادعای مدیران ایران، هنوز از توضیحات قانع نشده است.

 سجادی درباره حواشی این بازی گفته: «در مشهد هم قرار نبود تماشاچی داشته باشیم و شرایط طوری شد که از نظر زیرساخت فراهم نبود، اما از جامعه زنان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم در مشهد میزبان زنان در ورزشگاه باشیم. هم‌زمان که لازم بود با مجور دستگاه‌های مرتبط هماهنگی های لازم را انجام دادیم .»

فدراسیون فوتبال ایران پس از دریافت نامه فدراسیون جهانی، هنوز پاسخی به آن نداده اما گفته در حال بررسی این نامه و ارائه گزارشی از وضعیت کنونی درباره امکان ورود زنان به ورزشگاه‌ها در رقابت‌های لیگ برتر است.

وزیر ورزش ایران گفته: «در استادیوم آزادی هم زنان به بهترین شکل ممکن تشریف آوردند. دوستان ما در فدراسیون فوتبال این امر را بررسی می‌کنند. به محض شنیدن این خبر در دفتر خودم این جلسه را تشکیل دادم و ابعاد قضیه را بررسی کردیم تا به بهترین راهکار برسیم و به فدراسیون فوتبال کمک کنیم.»

طبق آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونا، تماشاگران می‌توانند به اندازه ۳۰ درصد از گنجایش ورزشگاه‌ها روی سکوها باشند. برخی گزارش‌ها خاکی از این است که فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد از حربه کرونا برای جلوگیری از حضور زنان در ورزشگاه‌ها استفاده کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.