ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش اسرائیل با حمله هوایی به نوار غزه یکی از فرماندهان جهاد اسلامی را کشت

هواپیماهای جنگنده اسرائیل در عملیاتی با عنوان «سپیده‌دم» به مواضع نیروهای «سرایا القدس» وابسته به جهاد اسلامی در شمال نوار غزه حمله کردند. در این حمله ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. یکی از فرماندهان جهاد اسلامی در میان کشته‌شدگان است.

هواپیماهای اسرائیلی شامگاه جمعه ۱۴ مرداد / ۵ اوت در عملیاتی با نام «سپیده‌دم» مواضع نیروهای «سرایا القدس» وابسته به جهاد اسلامی در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

بنا به گزارش‌های منتشرشده، در این حمله دست‌کم ۹ فلسطینی کشته و حدود ۵۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند. یک کودک ۵ ساله نیز در میان قربانیان است. 

اسرائیل اعلام کرد که در این «حمله دقیق» مکان حضور تیسیر الجعبری، فرمانده شمالی گردان‌های قدس جهاد اسلامی هدف جنگنده‌های ارتش اسرائیل قرار گرفت و این فرمانده جهادی کشته شد.

منابع آگاه در جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خبر کشته شدن تیسیر الجعبری را تأیید کردند.

ارتش اسرائیل از کشته شدن «چند تروریست» در این حملات خبر داد. همچنین گفته‌شده که عبدالله قیوم از فرماندهان گروهان شمال فلسطین هم در جریان این حمله کشته شده است.

وزارت بهداشت در نوار غزه هم اعلام که بیمارستان‌ها به حالت آماده باش در آمده‌اند.

زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در واکنش به حمله اسرائیل، به شبکه المیادین وابسته به حزب‌الله لبنان گفت جهاد اسلامی «ضربه‌ای دردناک به اسرائیل» خواهد زد و «دشمن باید منتظر جنگ باشد».

او افزود:

«جهاد اسلامی هیچ خط قرمزی ندارد و هیچ وساطتی را نمی‌پذیرد و از پای نمی‌نشیند.»

سازمان حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل باید هزینه این حمله را بپردازد و «مسئولیت کامل هر تحولی متوجه اسرائیل است».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمود آقا محمدی

    صلح واژه ای در ادبیات سیاسی در چهار چوب منطق فکری محل اعرابی ندارد ،منطق فکری وقتی جای خود را به فیزیکی و حذف مکانیکی دلیل شکست منطق و فلسفه پالیسی است انسانهای که از قدرت توسعه ذهنی هنوز متعالی نشده اند ،جز حذف راهکار دیگری را در تاکتیک منطبق بر خط مشی جنگ راه دیگری متصور نیست ،،***