ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ترامپ به تفتیش خانه‌اش: مسئله اسناد هسته‌ای یک فریب است

در پی تفتیش استراحتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا توسط اف‌بی‌آی و گزارش واشنگتن پست مبنی بر این‌که مأموران به‌دنبال اسناد هسته‌ای بودند، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شبکه‌های اجتماعی گفت موضوع اسناد هسته‌ای یک «فریب» است.

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، دوشنبه گذشته ۱۷ مرداد / ۸ اوت استراحتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مارآلاگو واقع در پالم بیچ فلوریدا را مورد بازرسی قرار داد. اف‌بی‌آی ابتدا دلیلی برای این اقدام ارائه نکرد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، پلیس به‌دنبال اسنادی بود که ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود در ژانویه ۲۰۲۱ از کاخ سفید به مارآلاگو برده بود، اگرچه طبق قانون باید همه اسناد را به آرشیو ملی تحویل می‌داد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، اف‌بی‌آی در جست‌وجوی اسناد مربوط به تسلیحات هسته‌ای خانه ترامپ را تفتیش کرده است و ابتدا مشخص نبود که چنین اسنادی پیدا شده یا خیر.

در اوایل سال جاری، فاش شد که آرشیو ملی، به‌عنوان مسئول نگهداری مکاتبه‌های رئیس‌جمهوری، مظنون است که چندین جعبه مواد محرمانه در مارآلاگو نگهداری می‌شود و ترامپ همچنان اسناد دولتی را در اختیار دارد. واشنگتن پست به نقل از منابع ناشناس نوشت، مقامات مظنون بودند که ترامپ یا تیم او همچنان اسناد مهمی را مخفی می‌کنند. گفته می‌شود اف‌بی‌آی ۱۲ جعبه سند را ضبط کرده است.

دونالد ترامپ در واکنش به این اقدامات،  جمعه ۲۱ مرداد / ۱۲ اوت در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» که توسط گروه رسانه و فن‌آوری او راه‌اندازی شده، نوشت:

«موضوع [اسناد] تسلیحات هسته‌ای یک فریب است، درست مانند روسیه، روسیه، روسیه که یک فریب بود، دو استیضاح که یک فریب بود، تحقیقات مولر که یک فریب بود، و خیلی چیزهای دیگر.»

اشاره ترامپ به رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. تحقیقات مولر نشان داد که ترامپ و کارزار انتخاباتی‌اش ارتباط مشهودی با روسیه نداشته و تبانی نکرده‌‌اند.

ترامپ در این پست خود افزود:

«همان افراد حیله‌گر [در ماجرای بازرسی خانه مارآلاگو] دخیل هستند. چرا اف‌بی‌آی اجازه بازرسی در مارآلاگو را با حضور وکیل ما یا دیگران نمی‌دهد. [اف‌بی‌آی] آن‌ها را وادار کرد بیرون در گرما منتظر بمانند، اجازه ندادند حتی نزدیک شوند. گفتند: "به‌هیچ وجه نه".»

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا روز پنج‌شنبه گفت او «شخصاً» حکم تفتیش خانه دونالد ترامپ را تأیید کرده است. گارلند به خبرنگاران گفت این اقدام تاریخی علیه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا «دلیل معقولی» داشت.

او گفت که نمی‌تواند در مورد جزئیات بازرسی اظهار نظر کند، با این حال، با توجه به منافع عمومی و تأیید ترامپ از این حادثه، وزارت او از دادگاه فدرال درخواست کرده است تا حکم بازرسی و رسید برای هر اقلام ضبط شده را منتشر کند. گارلند تأکید کرد که «همه آمریکایی‌ها حق اعمال عادلانه قانون، روند عادلانه و فرض بی‌گناهی را دارند».

مریک گارلند همچنین «حملات بی‌اساس» به اف‌بی‌آی پس از بازرسی خانه ترامپ را محکوم کرد. کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی پیش از این درباره تهدیدها علیه پلیس فدرال صحبت کرده و آن‌ها را «مذموم و خطرناک» توصیف کرده بود.

این در حالی است که ترامپ گفته بود وکلایش «کاملاً همکاری خواهند کرد».

دونالد ترامپ در حال حاضر با چندین چالش حقوقی روبه‌رو است: او در ارتباط با رویدادهای ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و یورش هوادارانش به ساختمان کنگره و همچنین به‌دلیل رسیدگی به اسناد محرمانه زیر فشار قضایی قرار دارد. شماری از دعاوی مدنی نیز علیه او مطرح است.

ترامپ احتمالاً می‌خواهد دوباره به‌عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری دو سال دیگر شرکت کند و تلاش می‌کند تا از موضوع بازرسی خانه‌اش به سود آینده خود در انتخابات استفاده کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.