ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رجزخوانی پوتین درباره قدرت تسلیحاتی روسیه

حدود شش ماه پس از شروع جنگ اوکراین که ارتش روسیه در آن چندان موفق نبوده است، رئیس‌ جمهوری روسیه گفت تسلیحات مسکو سال‌ها از رقبا پیشرفته‌تر است و روسیه آماده فروش سلاح‌های پیشرفته به متحدان خود در جهان و همکاری در زمینه فن‌آوری نظامی است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مراسم گشایش یک نمایشگاه بین‌المللی نظامی در خارج از مسکو با حضور ۱۲۰ کشور، اعلام کرد که جدیدترین تسلیحات روسیه بسیار برتر از کشورهای رقیب است و مسکو آماده فروش تسلیحات پیشرفته به متحدان خود در سطح جهان و همکاری در زمینه فن‌آوری نظامی است. پوتین گفت:

«روسیه روابط مستحکم خود با آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا را گرامی می‌دارد و آماده است تا به شرکا و متحدان خود مدرن‌ترین انواع تسلیحات - از سلاح‌های سبک و خودروهای زرهی و توپخانه گرفته تا هواپیماهای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین – ارائه دهد.»

رویترز نوشته است، این در حالی است که با عقب‌نشینی نیروهای روسیه از دو شهر بزرگ اوکراین و پیش‌روی آهسته با هزینه‌های سنگین در شرق اوکراین، جنگ شش ماهه در اوکراین تاکنون ویترین قانع‌کننده‌ای برای صنعت تسلیحات روسیه نبوده است.

پوتین با تأکید بر این‌که «تقریباً تمامی آن‌ها (تسلیحات روسیه) بیش از یک بار در عملیات‌ رزمی واقعی استفاده شده‌اند»، گفت روسیه می‌تواند مدل‌ها و سامانه‌های جدیدی ارائه دهد:

«ما در مورد سلاح‌ها و صنعت روباتیک با دقت بالا صحبت می‌کنیم، در مورد سامانه‌های رزمی مبتنی بر اصول فیزیکی جدید. بسیاری از آن‌ها سال‌ها یا شاید ده‌ها سال از همتایان خارجی خود جلوتر هستند و از نظر ویژگی‌های تاکتیکی و فنی به‌طور قابل توجهی از [سلاح‌های] آن‌ها برترند.»

پوتین: وظایف انجام شده است

رویترز نوشته است که اوکراین از تسلیحات ارائه‌شده توسط آمریکا، به‌ویژه سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) استفاده مؤثری کرده و روسیه ضربات مهلکی را متحمل شده است، از جمله ویران‌شدن یک پایگاه هوایی در شبه‌جزیره کریمه که به روسیه ضمیمه است.

با وجود این، پوتین گفت نیروهای روسیه و نیروهای نیابتی آن در منطقه دونباس در شرق اوکراین تمام وظایف خود را انجام می‌دهند و «گام به گام سرزمین دنباس را آزاد می‌کنند».

به‌گفته رویترز، این سخنرانی در چارچوب اظهارات تکراری رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور پس از تهاجم نظامی به خاک اوکراین در ۲۴ فوریه است که در آن بر پتانسیل همکاری با متحدانی چون چین،‌ هند، ایران و دیگر کشورها برای ایجاد نظم نوین جهانی خارج از سلطه ایالات متحده تاکید شده است.

پوتین با تأکید بر این‌که روسیه طرفدار توسعه همه‌جانبه همکاری‌های نظامی و فنی است، گفت:

«این امر به‌ویژه امروز برای ایجاد اعتماد در جهان چندقطبیِ در حال ظهور، بسیار مهم و حیاتی است. ما از این واقعیت که کشورمان متحدان و شرکای هم‌فکر بسیاری در قاره‌های مختلف دارد بسیار قدردان هستیم. این‌ها دولت‌هایی هستند که تسلیم به اصطلاح قدرت نمی‌شوند. رهبران آن‌ها شخصیت واقعی مردانه‌ای دارند و سر خم نمی‌کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.