ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیرعامل شرکت سازنده نرم‌افزار جاسوسی «پگاسوس» در اسرائیل استعفا داد

پس از رو شدن استفاده از نرم‌افزار جاسوسی «پگاسوس» اسرائیل علیه مخالفان، شرکت «گروه ان‌اس‌او»، سازنده این نرم‌افزار با اقدامات قانونی روبه‌رو شده است. مدیرعامل آن استعفا داده و حدود ۱۰۰ کارمند آن نیز اخراج شده‌اند.

به‌گزارش الجزیره، شالیو هولیو مدیرعامل شرکت اسرائیلی «گروه ان‌اس‌او»، سازنده نرم‌افزارهای جاسوسی پگاسوس، استعفا داد و یارون شوهات، مدیر عملیات این شرکت جایگزین او خواهد شد.

همچنین یک منبع آگاه در این شرکت روز یکشنبه ۳۰ مرداد / ۲۱ اوت تأیید کرد که حدود ۱۰۰ کارمند آن به‌عنوان بخشی از سازماندهی مجدد شرکت اخراج خواهند شد و یارون شوهات تا زمانی که هیئت مدیره یک مدیرعامل جدید را تعیین کند، شرکت را هدایت خواهد کرد.

«گروه ان‌اس‌او» که نرم‌افزار پگاسوس را تولید می‌کند، پس از ادعاهایی مبنی بر استفاده از ابزارهای آن توسط دولت‌ها و سایر سازمان‌ها برای هک کردن تلفن‌های همراه مخالفان، فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران، با اقدامات قانونی درگیر بوده است.

این شرکت گفته است که فن‌آوری آن برای کمک به بازداشت تروریست‌ها، پدوفیل‌ها و جنایتکاران است و به مشتریان «تأییدشده و قانونی» دولتی فروخته می‌شود، اگرچه فهرست مشتریان خود را محرمانه نگه می‌دارد.

یارون شوهات در بیانیه‌ای گفت:

«محصولات این شرکت به‌دلیل فن‌آوری پیشرفته و توانایی اثبات‌شده آن در کمک به این مشتریان در مبارزه با جرم و جنایت و تروریسم، مورد درخواست دولت‌ها و سازمان‌های مجری قانون هستند.»

او افزود:

«ان‌اس‌او اطمینان حاصل خواهد کرد که از فن‌آوری‌های پیشگامانه شرکت برای اهداف درست و شایسته استفاده می‌شود.»

۱۷ سازمان خبری در یک گزارش تحقیقی که ژوئیه ۲۰۲۱ منتشر شد اعلام کردند که نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس شرکت اسرائیلی توانسته تلفن همراه ۳۷ روزنامه‌نگار، مقام‌‌ دولتی و فعال حقوق بشر از سراسر جهان را به صورت موفقیت‌آمیز هک کند. همچنین از این نرم‌افزار برای هک تلفن ‌همراه دو زن که به جمال خاشقجی نزدیک بوده‌اند، قبل و بعد از قتل خاشقجی استفاده شده است. خاشقجی ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست بود که در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.

گاردین در آن زمان نوشت، تحقیقات نشان داده که «سوء‌استفاده گسترده‌ای» از نرم‌افزار هک «ان‌اس‌او» صورت گرفته و با استفاده از بدافزارها تلفن‌های همراه آلوده و اطلاعات شامل عکس، پیام، پیام صوتی و ایمیل از آن‌ها استخراج شده است.

واشنگتن پست نوشت نام چندین عضو خانواده سلطنتی عرب، دست‌کم ۶۵ مدیر ارشد اجرایی، ۱۸۹ روزنامه‌نگار و بیش از ۶۰۰ سیاستمدار و مقام دولتی از جمله سران کشورها و نخست وزیران در این فهرست دیده می‌شود.

«گروه ان‌اس‌او» این اتهامات را رد کرد.

پگاسوس که نام آن از اسب بالدار اسطوره‌های یونانی گرفته شده شاید یکی از قدرتمندترین جاسوس‌افزارهایی باشد که تا کنون توسط یک شرکت خصوصی ساخته شده است. بدون آن‌که متوجه شوید راهش را به تلفن شما باز کرده و تبدیل به یک وسیله نظارتی ۲۴ ساعته می‌شود. پگاسوس می‌تواند پیام‌های دریافتی یا فرستاده شده شما را کپی کند. می‌تواند از شما مخفیانه و از طریق دوربین تلفن‌تان فیلم بگیرد و یا حتی میکروفون تلفن‌تان را فعال کرده و مکالمه‌های شما را ضبط کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.