ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط برخی از شهرستان ها به دست مخالفین دولت افغانستان

شماری از نمایندگان مجلس سنا افغانستان به مسوولین امنیتی هشدار داده اند که در صورت عدم رسیدگی به وضعیت امنیتی شماری از شهرستان‌های کشور، طالبان کنترل این بخش ها را به دست خواهند گرفت.

شماری از نمایندگان مجلس سنا افغانستان به مسوولین امنیتی هشدار داده اند که در صورت عدم رسیدگی به وضعیت امنیتی شماری از شهرستان‌های کشور، طالبان کنترل این بخش ها را به دست خواهند گرفت.
روز دوشنبه شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز از افزایش نا امنی‌ها در سطح کشور ابراز نگرانی کرده بودند.
سید فرخ شاه جناب، عضو مجلس سنا در جلسه عمومی گفت:"در این اواخر مخالفین مسلح  دولت به چند شهرستان استان فاریاب حمله کرده‌اند که این حمله‌ها از سوی نیروهای امنیتی خنثی شد."
به گفته فرخ‌شاه جناب، اکنون طالبان مسلح دوباره برای حمله به یکی از شهرستان‌های فاریاب طرحی را روی دست دارند « در این اواخر آنها اجتماعات خود را درولسوالی‌های (شهرستانهای) غورماچ و همسایگی این استان دارند و قصد حمله دیگری را دارند. این مردم، اولاد مردم، تمام روز قربانی نشوند در اینجا. تمام روز  مردم در انفجار و انتحار کشته و زخمی می‌شوند. یک سنجشی در این مورد صورت بگیرد. عملیات هر چه زودتر آغاز شود. یک حمایت هوایی اگر از خارجی‌هاست و اگر امکانات داخلی داریم باید در این مورد صورت بگیرد."
آقای جناب با انتقاد از وزارت کشور افزود: "در بخش تجهیزات پاسگاه‌های پلیس در فاریاب این وزارت کاری انجام نداده و در این پاسگاه‌ها پلیس از نبود سلاح و مهمات شکایت دارد.
علی اکبر جمشیدی عضو دیگر مجلس سنا گفت: "مخالفین دولت شهرستان دولینه استان غور را روز دوشنبه محاصره کرده‌اند واحتمال می‌رود که این شهرستان به تصرف مخالفین دولت درآید.
به گفته اکبر جمشیدی  از ۴۰ روز به این سو شهرستان کجران استان دایکندی نیز در محاصره‌ی طالبان قرار دارد.
اکبر جمشیدی حکومت را به بی تفاوتی در مورد وضعیت امنیتی متهم کرد و گفت: "حکومت تا  اندازه‌‌ای با مخالفین مسلح همکاری می‌کند. نیروهای امنیتی افغانستان اردو، پلیس و امنیت ملی مخالفین مسلح را با قیمت جان شان در جبهه بازداشت می‌کنند، وقتی که به چنگ قانون می سپارد  ارگان عدلی و قضایی کشور بدون درنظر داشت خون ملت، مجرمین را آزاد می‌کنند و آنان دوباره به صفوف مخالفین مسلح می پیوندند.»
به گفته نمایندگان مجلس سنا طالبان با تغییر تاکتیک، جنگ را از روستاها به مراکز شهرها گسترش داده‌اند.
عبدالغفار گردیزی آگاه نظامی نیز نگرانی اعضای مجلس سنا را به جا دانسته و می گوید: "دولت افغانستان  و نیروهای ناتو عبرت نمی‌گیرند، در حالی که هر سال حملات مخالفین دولت افزایش می‌یابد. از لحاظ پرنسیب نظامی وقتی که جنگ در افغانستان ادامه داشته باشد باید تدابیر پیشگیرانه در برابر آن وجود داشته باشد، وظیفه ارگان های امنیتی این است تا از این مسایل جلوگیری نماید، نه اینکه مخالفین برایشان شرایط مساعد شود که حملات خود را شدت ببخشند اگر شدت بخشیده شود این  ضعف حکومت و ارگان‌های امنیتی افغانستان را نشان می‌دهد."
به گفته‌ی آقای گردیزی باید منابع جنگی مخالفان خنثی شود، زیرا در برخی موارد مردم مشکوک به همدست بودن  نیروهای امنیتی با مخالفان مسلح دولت می‌شوند.
با این همه مجلس سنا فیصله کرد که  وزرای  دفاع، کشور و سرپرست ریاست امنیت ملی را برای پاسخ  دهی در مورد نگرانی‌های امنیتی، هفته آینده به این مجلس فرا بخواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.