ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوادث کاری: هشت کارگر مصدوم شدند، یک کارگر جانش را از دست داد

طی روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور حداقل چهار حادثه کاری در نقاط مختلف ایران گزارش شد. در جریان این حوادث هشت کارگر مصدوم شدند. حال دو تن از مصدومان نامساعد گزارش شده است. یک کارگر پیمانی مخابرات هم جانش را از دست داد.

خبرگزاری دولتی کار ایران صبح یک‌شنبه ۲۰ شهریور از واژگون شدن مینی بوس حامل کارگران یک کارخانه کاشی در میبد استان یزد خبر داد و نوشت در این حادثه شش کارگر مصدوم شدند.

مصدومان همگی به بیمارستان منتقل شدند. حال یکی از کارگران که از ناحیه گردن آسیب دیده بود نامساعد گزارش شد.

احمد دهقان رئیس اورژانس یزد مدعی شد که پنج کارگر دیگر «آسیب جدی ندیدند و در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند. علت این حادثه هنوز گزارش نشده است».

در هفته‌های گذشته تصادف مینی بوس حامل کارگران فصلی در شوشتر جان ۱۶ کارگر را گرفت و دست‌کم ۹ کارگر دیگر را مصدوم کرد.

پای یک کارگر در لای دستگاه گیر کرد

ایلنا در یک خبر دیگر، مصدومیت یک کارگر در یک کارگاه صنعتی در شهرک صنعتی ایوانکی سمنان را گزارش کرده است. در این حادثه که روز ۱۹ شهریور رخ داد پای یک کارگر در حین کار کردن لای دستگاه گیر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بدون اینکه در باره وضعیت کارگر مصدوم توضیح بدهد، گفت: «پای او توسط عوامل امداد و نجات از دستگاه جدا شد و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد».

هویت کارگر آسیب دیده و واحد صنعتی محل وقوع حادثه تا به حال فاش نشده است.

وضعیت جسمانی وخیم کارگر سیمان ارومیه

در یک حادثه دیگر کارگر سیمان ارومیه «حین جابجایی محموله‌ها» دچار حادثه و به بیمارستان منتقل شد.

ایلنا به نقل از مدیرکل کارگزینی سیمان ارومیه نوشت: کارگر مصدوم شده جلیل جعفری نام دارد، «در این حادثه دچار مصدومیت جدی شده و توسط نیروهای شرکت به بیمارستان منتقل شده است».

بنا بر این گزارش این کارگر هنوز علایم حیاتی دارد.

ایست قلبی کارگر پیمانی مخابرات تهران

در یک حادثه کاری دیگر که ۱۹ شهریور رخ داد، یک کارگر قراردادی شرکت مخابرات به دلیل ایست قلبی جانش را از دست داد. هویت این کارگر فاش نشده است.

ایلنا به نقل از منابع کارگری در مخابرات تهران نوشت کارگر جان‌باخته از نیروهای شرکتی مخابرات تهران و تکنسین شبکه کابل استان تهران بود.

این منابع درباره علت حادثه توضیح بیشتری ندادند اما گفتند:

«بخشی از نیروهای شرکتی مخابرات به دلیلِ رد شدنِ ناقص حق بیمه‌ها نمی‌توانند به درستی از خدمات درمان استفاده کنند».

کارگران شرکتی مخابرات در ماه‌های گذشته در اعتراض به وضعیت معیشتی و اجرا نشدن طبقه‌بندی مشاغل در چند شهر تجمع کرده بودند.

کارگران قراردادی که به واسطه شرکت‌های پیمانکاری در نهادهای دولتی و بخش غیردولتی به شدت استثمار می‌شوند، پس از کارگران ساختمانی بالاترین نرخ حوادث مرگبار کار را دارند.

از آغاز سال جاری حوادث کاری جان چند تن از سیمبان‌های شرکت برق، کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن و کارگران شهرداری را گرفته است.

در آخرین مورد هفته گذشته یک کارگر «راهدار ابنیه فنی» در عجب‌شیر هنگام انجام کار دچار ایست قلبی شد و پیش از این‌که به درمانگاه منتقل شود، جانش را از دست داد.

بنا بر اعلام وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی سالانه بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ حادثه کاری در ایران رخ می‌دهد که در جریان آن‌ها نزدیک به ۸۰۰ کارگر جانشان را از دست می‌دهند. آمار واقعی حوادث کار به دلیل این‌که نهادهای حکومتی تنها حوادث کار رخ‌داده در کارگاه‌های شمول قانون کار را گزارش می‌کنند، بیشتر از آمار اعلام‌شده برآورد می‌شود.

کوتاهی دولت در نظارت بر کارگاه‌ها و سودجویی پیمانکاران که از تامین ابزار و لباس کار استاندارد و ایمن طفره می‌روند، و همچنین فزونی گرفتن بحران معیشتی که با ساعت کار بیشتر همراه شده است، نرخ حوادث کار را افزایش می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.