ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای سرکوب، محسن محمدی، شهروند معترض دیواندره‌ای را کشتند

گروهی از مردم دیواندره بر اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند. از شهرهای دیگر استان‌های غربی خبرهای مشابهی می‌رسد.

این خبر با اطلاعات جدید به روز شده است.

از صبح روز دوشنبه ۲۸ شهریور اعتراض‌های گسترده در شهرهای مختلف کردستان نسبت به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی، شهروند ۲۲ ساله سقزی که در بازداشت گشت ارشاد به کُما رفت و پس از چهار روز درگذشت، آغاز شد.

این اعتراض‌ها به سرعت با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. در شهر دیواندره بر پایه اطلاعات رسیده به زمانه و ویدیوهای منتشر شده، نیروهای امنیتی با شلیک گلوله‌های جنگی و استفاده وسیع از وسایل دیگر بسیاری از معترضان را زخمی کردند.

منابع آگاه به زمانه اطلاع دادند که فؤاد قدیمی، فرزند عبدالله در جریان اعتراض‌های دیواندره از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به دلیل وخامت حالش به بیمارستان کوثر در شهر سنندج منتقل شد، اما بعد از ساعاتی جانش را از دست داد.

بر پایه اطلاعاتی که از همان منابع اولیه در مورد فواد قدیمی به زمانه رسیده بود، اطلاع دادند که او هنوز زنده است اما به دلیل وخامت حالش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کوثر سنندج به سر می‌برد و روز گذشته گمان می‌بردند که جان باخته است.

آژانس خبری کردپا نیز از کشته شدن یک معترض دیواندره‌ای دیگر به نام محسن محمدی، فرزند «خلیفه مسعود» خبر داده است. بر اساس این گزارش محسن محمدی بر اثر جراحات وارده ناشی از برخورد گلوله نیروهای امنیتی به شدت زخمی و در بیمارستانی در سنندج جان باخته است.

بر اساس اطلاعات رسیده به زمانه، دست‌کم ۱۵ شهروند از جمله دو زن در جریان اعتراض‌های شهر دیواندره نسبت به قتل مهسا امینی زخمی شده‌اند، اما فعلا اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دست نیست.

روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه در حالی که مقام‌های امنیتی در تهران به بیان جنبه‌های تکراری روایت‌شان از مرگ مهسا (ژینا) امینی مشغول بودند، در استان‌های غربی ایران به دعوت گروه‌های سیاسی و حقوق‌بشری اعتصاب گسترده‌ای در جریان بود.

براساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مغازه‌داران و بازاریان در شهرهای کامیاران، سقز، سنندج، کرمانشاه، بوکان، بانه، ارومیه، پیرانشهر، جوانرود، پاوه و دهگلان در اعتراض به قتل مهسا امینی اعتصاب کردند.

اعتراض‌های مردمی نسبت به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی از روز جمعه ۲۵ شهریورماه هم‌زمان با اعلام خبر جان باختن در تهران آغاز شد، هم‌چنان شهرهای مختلف ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.