ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حنانه کیا، جوان ۲۳ ساله نوشهری که با اصابت گلوله به پهلویش کشته شد

حنانه کیا، یکی از جان‌باخته‌های اعتراض‌ها به مرگ مهسا (ژینا) امینی است که چهارشنبه ۳۰ شهریور، با اصابت گلوله نیروهای امنیتی به پهلویش در نوشهر کشته شد.

طبق اطلاعات رسیده به زمانه از طریق منابع آگاه، هویت یکی از جان‌باخته‌های اعتراض‌ها به مرگ مهسا (ژینا) امینی در نوشهر، حنانه کیا کجوری نام دارد.

یک منبع آگاه و از نزدیکان حنانه کیا به زمانه گفت او چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در حالی که به دندان‌پزشکی رفته بود و قصد بازگشت به خانه را داشت، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت معترضان جان باخت. گلوله نیروهای حکومتی به پهلوی حنانه برخورد کرد و درجا کشته شد:

«وقتی کارش از دکتر تمام شد من با او صحبت کردم، گفت مطب هستم، الان به خانه می‌روم و زنگ می‌زنم. نیم ساعت نگذشته بود که گفتن جلوی مطب اتفاقی تیر خورده است...»

به گفته منبع آگاه زمانه حنانه کیا در نزدیکی «میدان آزادی» نوشهر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و تاکنون پیکر او به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

محل تقریبی کشته شدن حنانه کیا - نقشه: Open Street Map

منبع دیگری به زمانه گفت حنانه کیا ۲۳ سال داشت و حدود سه ماه پیش نامزد کرده بود قرار بود پنج‌شنبه ۷ مهر . به گفته این منبع حنانه کیا در خانه با آرایشگری و انجام کار کراتین مو برای خودش منبع درآمدی ایجاد کرده بود.

حنانه کیا یک خواهر کوچک‌تر از خودش دارد. منبع آگاه زمانه درباره حنانه می‌گوید:

«خیلی دختر آرام، ساکت و متینی بود. من از این شوکه هستم او در آن موقعیت بی‌گناه کشته شد... سر تحویل جنازه خانواده‌اش را اذیت می‌کنند و هنوز تحویل نداده‌اند.»

به گفته این منبع پیکر حنانه کیا در حال حاضر در سردخانه «بهشت رضا» در شهر نوشهر است.

بنا به اطلاعات جدیدی که زمانه بعد از انتشار گزارش دریافت کرد، یکی دیگر از بستگان حنانه کیا به نام «حسینعلی کیا» همان چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراض‌های نوشهر مقابل کلانتری در خیابان «۱۵ خرداد» مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و جان باخت. منبع آگاه زمانه گفت روز جمعه یکم مهر پیکر حنانه کیا و حسینعلی کیا به خانواده‌های آنها تحویل داده شد و هر دو جان‌باخته کنار هم در گورستان «الجواد» در بین نوشهر و چالوس به خاک سپرده شدند.

منبع زمانه می‌گوید چهارشنبه شب علاوه بر حنانه کیا، یک نوجوان ۱۶ساله که همراه پدرش بود تیر خورد، اما اطلاعات دیگری درباره او ندارد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

طی روزهای اخیر با شدت گرفتن اعتراض‌ها نسبت به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی و برگزاری تجمعات اعتراضی مردمی در شهرهای مختلف ایران به‌ویژه در شهرهای کُردنشین، ده‌ها تن از معترضان کشته، زخمی و بازداشت شدند.

در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد جان‌باخته‌ها و افراد بازداشت شده در دست نیست.

حنانه کیا

زمانه بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع آگاه تاکنون جان باختن شش نفر به نام‌های فواد قدیمی در دیواندره، رضا لطفی در دهگان، فرجاد درویش در ارومیه، حنانه کیا در نوشهر، مهدی عسگری در گرمسار و میلان حقیقی را به صورت مستقل تایید می‌کند.

◼️ در نقشه اینتراکیتو زیر، اسامی همه جان‌باخته‌ها با تفکیک شهرها گردآوری شده است، اما همه این اسامی مستقلا توسط زمانه قابل تایید نیست.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران مستقر در نروژ، تا روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، دست‌کم کشته شدن ۳۱ شهروند درجریان اعتراضات سراسری ایران به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان نیز تاکنون بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی دست‌کم ۱۲ شهروند کُرد به نام‌های فریدون محمودی (سقز)، زکریا خیال (پیرانشهر)، فرجاد درویشی (ارومیه)، فواد قدیمی (دیواندره)، رضا لطفی (دهگلان)، محسن محمدی (دهگان)، مینو مجیدی (کرمانشاه)، امین معرفت (اشنویه)، میلان حقیقی (اشنویه)، دانش راهنما (روستای بالو، ارومیه)، صدرالدین لیاتی (اشنویه) و عبدالله محمدپور (ارومیه) جان باخته‌اند.

زکریا خیال اهل پیرانشهر و امین معرفت اهل اشنویه هر دو ۱۶ سال داشتند که به ترتیب در روزهای سه‌شنبه ۲۹ و چهارشنبه ۳۰ شهریور در جریان اعتراضات مردمی با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جان باختند. ویدئوهای منتشر شده از مراسم خاکسپاری این دو نوجوان با واکنش جمعی و خشم عمومی در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است.

با وجود فشارها، سرکوب گسترده و خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف ایران، تا شامگاه پنج‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ اعتراض‌ها به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی در بیش از ۱۰۰ شهر ادامه داشته است و در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده به وضوح دیده می‌شود که نیروهای سرکوب به سمت معترضان با سلاح‌های کشنده تیراندازی می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mashang

    خلافت نظامی شیعه سالهاست بر اساس و استناد به این آیهء ضد انسانی در قرآن محمد، زندانیان سیاسی را پنهانی و آشکار قتل و عام میکند “ماكانَ لنَبَّيِ اَنْ يَكُونَ لَهُ اَسْری حَتّی يُثْخَنِ فی اْلاَرْضِ تُريدُونَ عَرض اّلدُنيا وَ اللهُ يُريُدَ الَاخِرةَ” پيغمبر را (شايسته نيست) نرسيده است كه اسيران را با گرفتن فديه آزاد كند. خون ناپاكان ريخته شود. شما (صاحبان اسيران) استفاده از وجه فديه آن‌ها را مي‌خواهيد و خداوند سری آخرت را برای شما” سورهء انفال آیه ۶۷