ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نظرسنجی زمانه: آیا انقلابی زنانه در راه است؟

نظر شما درباره دور اخیر اعتراض‌ها در ایران چیست؟ آیا این اعتراض‌ها تداوم خواهد داشت؟ آیا جمهوری اسلامی در مورد حجاب اجباری کوتاه خواهد آمد؟

موضوع نظرسنجی جدید زمانه «اعتراضات اخیر» است.

در پی قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی به دست ماموران گشت ارشاد، اعتراضات گسترده از خزر تا خلیج فارس، ایران را در نوردیده است. از همان لحظات اول معترضان کلیت نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفتند. مبارزه با حجاب اجباری گرچه به اندازه عمر جمهوری اسلامی قدمت دارد، اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته و اقشار گوناگون اجتماعی را در برگرفته است. از سوی دیگر، نابه‌سامانی سیاسی و اقتصادی، جامعه ایران را در همه عرصه‌ها در وضعیت بحرانی قرار داده و درهم‌تنیدگی این شرایط، بستری آتشفشانی برای فوران اعتراضات سراسری فراهم آورده است. 

نظر شما درباره دور اخیر اعتراضات در ایران چیست؟ آیا این اعتراضات تداوم خواهد داشت؟ آیا جمهوری اسلامی در مورد حجاب اجباری کوتاه خواهد آمد؟

برای پاسخ به این سوالات در نظرسنجی زمانه شرکت کنید.

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید

تا عصر ۸ مهر برابر با ۳۰ سپتامبر فرصت دارید در این نظرسنجی شرکت کنید.

پنل نظرسنجی “زمانه” می‌خواهد با رجوع مستقیم به شما دیدگا‌ه‌های مختلف‌تان را در مورد مسئله‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازتاب دهد.

پرسش‌ها و پیشنهادهای خود را از طریق  panel@radiozamaneh.com با ما در میان بگذارید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مریم

    احساس میکنم جریانی داره مبارزات مردمی رو به عمد به زنانه و مردانه بودن و یا ( نسل دهه هشتادی ها شجاع هستند و بقیه نسل ها ترسو ) تقلیل می دهد. لطفا درباره تبعات بد این قضیه که مدام از سوی سلبریتی ها و ایران اینترشنال تکرار میشه اگاهی بدین. اعتراض حق تمامی مردم ایران است که نسلی پس از نسلی با شجاعت و ایثار جان خود طی این چهل سال حقشان را فریاد زدند. تجربه ای که مدام در اعتراضات و در ربرخورد با ج. اسلامی اندوخته شده و به نسل های بعدی منتقل می شود با قیمت خون بدست آمده. هیچ نسلی ترسو نبود و نخواهد بود. ایران همیشه به سوی آینده گام بر میدارد.

  • mashang

    انقلاب را به قیام نیمه تمام تبدیل کردند این ملا ها وگرنه انقلاب یعنی دگرگونی سیاسی اجتماعی اقتصادی و نه حکومت هردبیل اشرار و اوباش!!!

  • mashang

    تازیانه “حجاب” و سرکوب و منفعت قوانین خودساخته دربرابر ربودن ثروت و دسترنج های کار این جامعه ست.

  • عباس

    اینکه بگیم انتقلاب درست نیست و همینطور زنانه یا مردانه هم صحیح نیست . این یک جوشش درونی است و حق طلبی که همه ملت ایران پشت آن قرار دارند . مطالبه آنچه حق شهروندی بشمار میاید را انتقلاب ننامیم چرا که مردم از نیرنگ حاکمیت خسته شدند و این یک انفجاری است که از قبل ها به وقوع پیوسته مال امروز و دیروز هم نیست . شاید با کشته شدن یک بی گناه شروع شده ولی صرفا برای خواستن همه مسائل لازمه زندگیست . وقتی مردمی به ستوه می آید دیگر مرد و زن ندارد بلکه تغییر یا اطلاح واقعی مورد مطالبه است . در ضمن نیاز هم نیست از خارج هدایت شود چون ایرانی خواسته اش را به کرسی می نشاند . به امید رسیدن به رفاه عمومی که خواست همه مردم می باشد .

  • کارو

    دامنۀ اعتراضات این بار فراتر از «خزر تا خلیج فارس» رفته و به کل خاورمیانه و حتی دیگر بخش های جهان رسیده است. ادبیات ناسیونالیستی را به جنبش دموکراتیک مردم تحمیل نکنیم.

  • آناهیتا حجازی

    بله این اعتراضات شاید مقطعی با کشتار و بازداشت تعداد زیادی ازهموطنانمان خاموش بشه، اما قطعا در هفته های آینده یا ماه های آینده‌ با مشارکت تعداد بیشتری از مردم ادامه پیدا می کنه.