ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 نامه سرگشاده جمعی از دانش آموختگان علوم اجتماعی درباره سکوت استادان علوم اجتماعی کشور

عافیت‌طلبی و انفعال شما در قبال این سرکوب گسترده، بهت‌آور و تأسف‌بار است. ما، جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور، از شما دعوت می‌کنیم هرچه زودتر این سکوت معنادار را بشکنید، به اعتصاب دانشجویان و اساتید بپیوندید و امتداد خواسته‌های آنان باشید.

بیش از ده روز از آغاز اعتراضات سراسری مردم در واکنش به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی می‌گذرد. این جنایت چنان تکان‌دهنده بود که خشم مردمی انباشته‌ای را به‌مراتب شدیدتر از دفعات پیش شعله‌ور کرد. وضعیت فلاکت‌بار اقتصادی، تحقیر و ستم هرروزه‌ی زنان و اقلیت‌های جنسی/جنسیتی و خفقان سیاسی-امنیتی سبب شده‌ است که شورش علیه تمامیت وضع موجود تنها راه مردم برای دفاع از کرامت خویش و گشودن راه آینده‌ای روشن باشد.

اکنون در لحظه‌ای بی‌مانند در تاریخ سیاسی ایران قرار داریم. آحاد مختلف جامعه، فارغ از قومیت، جنسیت، زبان و آیین، دست همبستگی به یکدیگر داده‌اند؛ همبستگی‌ای که به بهترین و کامل‌ترین شکل در شعار ژن، ژیان، ئازادی (زن، زندگی، آزادی) تبلور یافته است.در مقابل، هیئت حاکمه به روال سابق خویش، پاسخ معترضان را با خشونتی هر دم فزاینده می‌دهد. در روزهای اخیر، ده‌تا تن در خیابان‌های ایران کشته، صدها تن مجروح و طیف گسترده‌ای از فعالان و مردم کوچه و خیابان بازداشت شده‌اند. در این میان، دانشجویان بسیاری نیز در نتیجه‌ی همکاری حراست دانشگاه‌ها با نهادهای امنیتی دستگیر و روانه‌ی بازداشتگاه‌ها شده‌اند که از وضعیت، شمار و حتی نام بسیاری از آن‌ها تا این لحظه اطلاعی نداریم.

تاکنون صدای گروه‌های گوناگونی، از معلمان مدارس و اساتید دانشگاه‌ها تا فوتبالیست‌ها و سلبریتی‌ها، در اعلام همبستگی با معترضان بلند شده است. طرفه آن‌که برخی اساتید دانشگاه‌های فنی و مهندسی، که همواره مورد نقد متکبرانه‌ی اصحاب علوم اجتماعی بوده‌اند، با لغو کلاس‌هایشان و بدون لکنت، حمایت خود را از دانشجویان بازداشتی اعلام کرده‌اند. عافیت‌طلبی و انفعال شما در قبال این سرکوب گسترده، بهت‌آور و تأسف‌بار است. ما، جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور، از شما دعوت می‌کنیم هرچه زودتر این سکوت معنادار را بشکنید، به اعتصاب دانشجویان و اساتید بپیوندید و امتداد خواسته‌های آنان باشید. اکنون در آستانه‌ی تاریخ قرار گرفته‌ایم. دانشجویانتان قطعاً سکوت یا همراهی شما را به‌خاطر خواهند سپرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.