ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درد مشترک - بیانیه ۳۰۹ شهروند مسیحی ایرانی در همبستگی با اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی

درد ما ‌از زخم‌های ایجاد شده با چنگال تیز ستمگری بر پیکرمان است؛ پیکری که این روزها بلندتر اما خون‌چکان آزادی را با تمام وجود داد می‌زند. پس در کنار یکدیگر هستیم و می‌مانیم و نمی‌ترسیم.

«از قتل سبعانه مهسا امینی بسیار دردمند و خشمگین هستیم. همان طور که پیش از آن نیز از قتل بی‌شمار زن و مرد آزادی‌خواه قلبمان از درد مچاله و خونین می‌شد. اما دردمند بودن را کافی نمی‌دانیم و به جای کلیشه «تسلیت زبانی»، «اقدام عملی» در برابر این حمام پرخون و عفونت ۴۳ ساله را لازم و ضروری می‌دانیم. روزهایی متوالی‌ست که مردم شجاع و مبارز ایران علیه ظلم، استبداد و دیکتاتوری به خیابان‌های سراسر ایران آمده‌اند.

زن و مرد، پیر و جوان، از اقوام و ادیان مختلف یک صدا آزادی، برابری و عدالت را فریاد می‌زنند. فریاد بلندی که از گلوهای پر رنج و درد که بیش از چهل سال است سرکوب و اختناق قصد دارد خفه‌اش کند، برمی‌آید. علیرغم آن که رژیم لوله تفنگ و گاز اشک‌آور به سمت مردم گرفته و مجرای اینترنت را تنگ‌تر کرده، اما این روزها، بیش از پیش شاهد شجاعت، سرسپردگی و یکی شدن مردم به قصد انقلاب کامل هستیم؛ انقلاب علیه ظلم و جوری که نه فقط قصد نابودی زنان بلکه نابودی انسان و انسانیت را کرده است.

ما مسیحیان نیز از اولین روزی که جمهوری اسلامی قدم در کشورمان گذاشت، از سرکوب‌های وحشیانه‌اش در امان نبوده‌ایم. از قتل‌های زنجیره‌ای گرفته تا زندان، شکنجه، تحقیر، طردشدگی، شلاق، تبعید، پوشش اجباری، محرومیت از حریم شخصی حتی در منازل شخصی‌مان، محرومیت از کار و تحصیل، مصادره اموال و تخریب کلیساهایمان که تنها بخشی از تلاش مذبوحانه رژیم برای درهم‌شکستنمان است، را متحمل شده‌ایم اما پا پس نکشیده‌ایم. برای باورهای مسیحایی خود و اعتقاد به آزادی و انتخاب فکر و اندیشه با گفتن یک «نه» محکم به «دین اجباری» سال‌ها عقوبت ایستادگی و مقاومت‌مان را، خود و خانواده‌مان، با افتخار پذیرفته‌ایم. ما همه هم‌دردیم.

درد ما ‌از زخم‌های ایجاد شده با چنگال تیز ستمگری بر پیکرمان است؛ پیکری که این روزها بلندتر اما خون‌چکان آزادی را با تمام وجود داد می‌زند. پس در کنار یکدیگر هستیم و می‌مانیم و نمی‌ترسیم. همان طور که خود را بخشی از بدنه جامعه، و نه جدا از آن، می‌دانیم، کما فی السابق در اعتراضات سراسری و به حق مردمی نیز در داخل و خارج از ایران، در فضای مجازی و حقیقی، کماکان همراه یکدیگر هستیم. ادامه می‌دهیم. و در هزینه مبارزه برای آزادی ایران از اسارت و تاریکی شریک هستیم.» مسیحیان طی این بیانیه ضمن محکوم نمودن سرکوب مردم، همبستگی و مشارکت عملی خود را با اعتراضات سراسری مردمی در ایران ابراز می‌کنند. کمپین کحما (مخفف کلیسا حق مسیحیان است) فعالیت خود را از سال ۹۷ به همت جمعی از مسیحیان و فعالان مدنی در داخل ایران آغاز کرده است. مضمون و محتوای اصلی این کمپین لزوم توقف خشونت علیه مسیحیان است و آن را از طریق طرح یکی از مشکلات عمده مسیحیان (یعنی نداشتن کلیسا و امنیت که طبق «هرم نیازها» از نیازهای اساسی انسان‌هاست) به پیش می‌برد.

لینک امضا کنندگان این بیانیه را اینجا می‌‌خوانید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.