ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش فراخوان‌ها به اعتصاب: کارگران رسمی صنعت نفت تهدید به اعتصاب کردند

در روزهای اخیر طبقات و اقشار مختلف در اعتراض به سرکوب مردم از اعتصاب خبر داده‌اند. مراکز آموزشی و کارگری در این زمینه پیش‌قدم هستند. کارگران رسمی صنعت نفت در اطلاعیه‌ای هشدار داده‌اند که اگر سرکوب‌گری‌های حکومت ادامه یابد و همه دستگیرشدگان آزاد نشوند دست از کار خواهند کشید.

کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت چهارشنبه ۶ مهر پیام کارگران رسمی صنعت نفت در حمایت از اعتراضات مردم و علیه سرکوب‌های حکومتی را منتشر کرد.

کارگران رسمی صنعت نفت در این بیانیه ضمن اشاره به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی و محکوم کردن آن «حمایت قاطع» خود از اعتراضات مردمی در خیابان‌ها را اعلام کرده و گفته‌اند:

«ما خود بخشی از همین مردم هستیم که بیش از ۴۰ سال است زندگی و کرامت انسانی‌مان به‌دست حاکمیت مستبد و ضد بشر پایمال شده است. از جمله همین امروز وضع معیشت به جایی رسیده است که هیچ تأمین و شرایط قابل تحملی برای ما مردم نمانده است.»

بیانیه افزوده است:

«ما اولتیماتوم داده بودیم که اگر به خواسته‌هایمان پاسخ داده نشود با خانواده‌ها به خیابان خواهیم آمد و حالا نه فقط مطالبات‌مان جواب نگرفته است، بلکه حاکمان اعتراضات ما مردم را دارند با سرکوب و گلوله پاسخ می‌دهند.»

کارگران رسمی صنعت نفت با بیان این‌که «قدرت ما در اعتصاب سراسری و متحد ماست»، افزوده‌اند:

«اخطار می‌دهیم که اگر سرکوب‌گری‌ها ادامه یابد، اگر همه دستگیرشدگان آزاد نشوند، اگر به فضای پادگانی در خیابان‌ها و در شهرها و در محیط‌های کارمان پایان داده نشود و اگر معیشت و کرامت ما به ما بر نگردد همان‌طور که قبلاً نیز اعلام کردیم دست از کار خواهیم کشید و این بار با خانواده‌های‌مان و همراه مردم تجمع خواهیم کرد.»

پیش از این نیز شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در اطلاعیه‌ای نوشته بودند:

«ما کارگران نفت هشدار می‌دهیم که در صورتی‌که به بازداشت‌ها، به کشتار مردم و سرکوب‌گری‌ها و اذیت و آزار زنان به‌خاطر حجاب پایان داده نشود و سرکوب مردم پایان نیابد، ساکت نخواهیم ماند. هم‌صدا با همه مردم ما نیز دست به اعتراض خواهیم زد و کار را تعطیل خواهیم کرد.»

این شورا گفته بود که «از مبارزات مردمی علیه خشونت سازمان‌یافته و هر روزه علیه زنان و علیه فقر و بی‌تأمینی و جهنم حاکم بر جامعه» پشتیبانی می‌کند.

گروهی از فعالان اجتماعی داخل ایران و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان هم پیشتر در بیانیه‌هایی به اعتصاب فرا خوانده بودند.

روز چهارشنبه همچنین فعالان صنفی دانشگاه تهران با اعلام این‌که در «کلاس‌های مجازی امنیتی» دانشگاه شرکت نخواهند کرد، از تمامی فعالان دانشجویی، شوراهای صنفی و دیگر نهادهای دانشجویی دعوت کردند که به اعتصاب بپیوندند.

آن‌ها در بیانیه خود گفتند:

«ما در میان عزای عزیزان‌مان، در میان شکنجه‌ مبارزان راه آزادی، در میان بازداشت همکلاسی‌های‌مان و در میان رقم خوردن تاریخ، نظاره‌گر نخواهیم بود.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

فعالان صنفی دانشگاه تهران از استادان دانشگاه نیز خواسته‌اند تا «دستان همبستگی مردم را رها نکنند».

انجمن‌های علمی دانشگاه کردستان، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، دانشجویان دانشگاه آزاد رشت و دانسجویان دانشگاه آزاد کرج نیز در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از اعتصاب پیروی کرده و گفته‌اند که در کلاس‌های درسی مجازی و حضوری شرکت نخواهند کرد.

براساس خبرهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، امروز چهارشنبه ۶ مهر مدرسه‌های کرج در هماهنگی با معترضان خیابان اعتصاب کردند.

سازمان حقوق بشر ایران دوشنبه ۴ مهر اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان اعتراضات جاری در ایران به دست‌کم ۷۶ نفر رسیده است. کشته‌های روز گذشته سه‌شنبه ۵ مهر هنوز به این رقم اضافه نشده‌اند.

این اعتراضات در پی قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی توسط مأموران گشت ارشاد آغاز شد و در ادامه به تظاهرات گسترده سراسری علیه رهبران و حکومت اسلامی تبدیل شد. اعتراضات مردمی در ایران همچنان ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک رفراندوم ساده

    شبها راس ساعت ۹ دوربین موبایل خود را در حالت عکس انداختن با فلش قرار داده و رو به آسمان در یک مکان تاریک عکسی بیاندازید. نور متصاعد شده از این عکسها توسط ماهواره‌ها ثبت میشود و شمار ما را برآورد میکند.