ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میشل مافزولی: جنبش زن، زندگی، آزادی جلوه‌ای از عصر قیام‌ها

میشل مافزولی، جامعه‌شناس فرانسوی: خیزشی که در ایران در حال وقوع است را با شوق بی‌حدی دنبال می‌کنم. این خیزش علاوه بر خصلت‌های بسیار شگفت‌انگیزش بخشی از آن چیزی است که من «عصر قیام‌ها» می‌نامم.

میشل مافزولی - دوست خوبم، خیزشی که در ایران در حال وقوع است را با شوق بی‌حدی دنبال می‌کنم. این خیزش علاوه بر خصلت‌های بسیار شگفت‌انگیزش بخشی از آن چیزی است که من «عصر قیام‌ها» می‌نامم؛ یعنی زمانی که «توانِ» نوآور و مردمی علیه «قدرت» الیگارشی و نهادینه قیام می‌کند.

میشل مافزولی، جامعه‌شناس فرانسوی، عکس از ویکی‌پدیا
میشل مافزولی، جامعه‌شناس فرانسوی

نقش زنان البته در این خیزش بسی پراهمیت‌تر است و اساساً خصلت‌ وضعیت پست مدرن را آشکار می‌سازد. ساختارهای انتزاعی که مشخصه ظهور و تسلط مدرنیته بود، به پایان رسیده و فرم‌های‌‌ نوینی از روابط اجتماعی، همبستگی‌ها و تخیلات در حال ظهور است. از جمله جلوه‌های اساسی این دگرگونی با فوران دوباره احساسات، جشن و سرمستی آشکار می‌شود. از آنجا که جوشش دیونوسیسی صِرفِ سرگرمی ساده‌ای نیست، می‌آید تا فرم‌های کهنه‌ی جامعه‌گرایی را در افق پست‌مدرن احیا کند. در پس توجیه ظاهریِ کیفوری، طغیان، زیاده‌روی، حتی هرج و مرج، اراده برای یافتن دوباره حیاتِ با هم پدیدار می‌شود: جوشش ما را فرامی‌خواند تا اتحاد مکانیکی را برای تجدید همبستگی ارگانیک‌تر یا حیاتی‌تر با دیگری کنار بگذاریم.

آرزومند بهترین‌ها برایتان، با مهر

میشل مافزولی

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.