ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیکا شاکرمی، نوجوان ۱۷ ساله‌ای که پیکرش پس از ۸ روز پیدا شد

پیکر او در حالی تحویل خانواده‌اش شد که صورت‌اش بر اثر ضربات باتون لِه و از بین رفته بود.

پیکر نیکا شاکرمی، نوجوان ۱۷ ساله‌ای که از سه‌شنبه ۲۹ شهریور مفقود شده بود، پیدا شد.

یک منبع آگاه پیش‌تر به زمانه گفته بود نیکا شاکرمی سه‌شنبه‌شب ۲۹ شهریور در تقاطع بلوار کشاورز و خیابان ۱۶ آذر در میان اعتراض‌ها دیده شده است. به نقل از دوستانش نیکا آخرین بار در حال فرار از دست ماموران امنیتی دیده شده بود.

پیکر نیکا شاکرمی در حالی پیدا شد که صورت‌اش بر اثر ضربات سنگین (احتمالا باتون به گفته منبع زمانه) کاملا از بین رفته بود. منبع آگاه در این زمینه به زمانه گفت:

«وقتی که اعتراض‌ها بالا گرفت و شلوغ شد، نیکا از دوستانش جدا شد که بعد دیگر از او هیچ خبری نشد تا این‌که دیشب به خانواده‌اش خبر دادند جنازه‌ای شبیه به مشخصاتی که آنها داده‌اند پیدا شده و برای احراز هویت مراجعه کنند.»

این منبع آگاه می‌فزاید هنگامی که خانواده برای تشخص هویت به پزشکی قانونی کهریزک مراجعه می‌کنند، اجازه نمی‌دهند که او را ببینند و تنها می‌توانند بخشی از صورت نیکا را ببینند، زیرا کاملا بخشی زیادی از صورت و بینی‌اش از بین رفته بود و آثار شکستگی در سرش مشخص بوده است.

بر اساس اطلاعات منبع آگاه زمانه مرگ نیکا شاکرمی بر اثر ضربات سنگین جسمی مانند باتون بوده است.

به گفته این منبع آگاه نیکا به همراه خاله‌اش در تهران زندگی ‌می‌کرد و در یک کافی‌شاپ مشغول به کار بود.

پیش از اینکه مشخص شود نیکا شاکرمی کشته شده است، اقوام نیکا به دنبال ردی از او در شبکه‌های اجتماعی تصویرش را منتشر کرده بودند:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در حال حاضر هنوز آمار رسمی و دقیقی از تعداد جان‌باخته‌ها و افراد بازداشت شده در جریان اعتراض‌ها به کشته شدن مهسا امینی وجود ندارد.

سازمان عفو بین‌الملل جمعه یکم مهر / ۲۳ سپتامبر در گزارشی درباره اعتراض‌ها به مرگ مهسا امینی اعلام کرد دست‌کم ۳۰ شهروند معترض در شهرهای مختلف ایران که شامل کودکان نیز می‌شود، به دلیل استفاده نیروهای امنیتی از خشونت و سلاح‌های مرگ‌بار کشته شده‌اند و در تازه‌ترین گزارش خود تعداد کشته‌شده‌های تایید شده را ۵۲ نفر اعلام کرد. سازمان حقوق بشر ایران ۷ مهر ۱۴۰۱ اعلام کرد که در اعتراضات سراسری به کشته شدن مهسا (ژینا) امینی دست‌کم ۸۳ تن به قتل رسیده‌اند.

زمانه بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع مختلف تاکنون جان باختن دست‌کم ۱۲ نفر به نام‌های فواد قدیمی در دیواندره، رضا لطفی در دهگان، فرجاد درویش در ارومیه، حنانه و حسینعلی کیا در نوشهر، مهدی عسگری در گرمسار، میلان حقیقی در اشنویه، محسن محمدی در قائم شهر، حدیث نجفی، نیکا شاکرمی در تهران و صدرالین لیتانی در اشنویه را به صورت مستقل تایید می‌کند.

با وجود فشارها، سرکوب گسترده و خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف ایران، تا ظهر روز جمعه هشتم مهرماه ۱۴۰۱ اعتراض‌ها به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی در بیش از ۱۰۰ شهر ادامه داشته است و در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده به وضوح دیده می‌شود که نیروهای سرکوب به سمت معترضان با سلاح‌های کشنده تیراندازی می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.