ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق دولت و مجلس برای افزایش حقوق‌ کارمندان و بازنشستگان به اندازه ۴۰۰ گرم مرغ در روز

۳۰ تا ۳۳ هزار تومان در هر روز. این مبلغی است که دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری توافق کرده‌اند.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه روز یکشنبه ۲۴ مهر از توافق دولت و کمیسیون برنامه و بودجه برای افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان خبر داد.

براساس آنچه میرکاظمی درباره میزان افزایش حقوق اعلام کرده است، حقوق کارمندان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد. با توجه به قیمت روز اقلام خوراکی در ایران، میزان افزایش توافق‌شده دولت و مجلس روزانه ۳۰ هزار تومان معادل به ۴۰۰ گرم مرغ پاک‌نشده در روز خواهد بود.

سخنگوی دولت روز ۱۲ مهر گفته بود که لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با قید دو فوریت به مجلس تحویل شده است.

براساس اطلاعاتی که سازمان برنامه و بودجه منتشر کرده است، نمایندگان مجلس به‌دلیل رعایت نشدن سقف بودجه به این لایجه ایراد گرفته بودند و جلسه مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه با مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه برای حل این اختلاف بوده است.

«دولت لایحه‌ای برای ترمیم حقوق در ماه‌های باقیمانده سال ارائه کرده بود که مجلس شورای اسلامی تغییراتی در متن لایحه ایجاد کرد؛ در جلسه علنی امروز مجلس، تصویب شد که لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع و با مشارکت دولت نهایی شود. جزئیات این لایحه در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و درباره موارد اختلافی توافق شد.

تلاش شد که سقف بودجه رعایت شود، هر چند امروز مقداری از سقف بیشتر شد، اما دولت انعطاف نشان داد تا این موضوع حل و لایحه مذکور در صحن مطرح شود.»

دولت در بودجه سنواتی حقوق کارکنان بخش دولتی، نهادهای حکومتی و عمومی را تنها ۱۰ درصد افزایش داده بود که موجب اعتراض کارگران بخش دولتی در چند نهاد دولتی و عمومی شد.

حال اما با‌گذشت شش ماه از سال در شرایطی که درخواست کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی برای افزایش دستمزد و حقوق دوره بازنشستگی بر مبنای سبد معیشت نادیده گرفته شده و دولت در ابلاغ افزایش حق مسکن و مزایای شغلی کارگران همچنان تعلل می‌کند.

میرکاظمی در باره افزایش حق اولاد در این افزایش حقوق هم گفت که «برای عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان به حقوق اضافه خواهد شد.»

بابک افقهی، معاون پارلمانی سازمان برنامه و بودجه پیش‌تر در توضیح لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان بخش دولتی و عمومی گفته علاوه بر حقوق پایه، «کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در بخش دولتی، نیروهای مسلح، هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و دستگاه اجرایی به ترتیب ۱۰۰ و ۵۰ درصد افزایش می‌یابد».

رئیس سازمان برنامه و بودجه زمان اجرایی شدن افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را مهر‌ماه اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.