ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز اعتصاب معلمان در اعتراض به قتل و سرکوب دانش‌آموزان

معلمان متحصن خواستار پایان دادن به سرکوب معترضان، آزادی معلمان و دانش‌آموزان زندانی و منع ورود نیروهای نظامی و امنیتی به داخل مدارس اند.

گروهی از معلمان در نقاط مختلف ایران به نشانه اعتراض به کشتار و بازداشت دانش‌آموزان از رفتن به کلاس درس خودداری کردند. اعتصاب معلمان که پیشتر گفته بودند روزهای یکم و دوم آبان از رفتن به کلاس‌های درس خودداری می‌کنند، در کردستان پررنگ‌تر بود.

به رغم اختلال در شبکه اینترنت که ارسال تصاویر و ویدئو از معلمان اعتصابی را با مشکل روبرو کرده است، چندین تصویر از اعتصاب معلمان در مدرسه‌های مریوان منتشر شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان هفته گذشته در بیانیه‌ای معلمان را به اعتصاب در محل کار خوانده بود. در این فراخوان گفته شده بود معلمان در محل کار حاضر می‌شوند اما از حضور در کلاس درس خودداری می‌کنند. این شورا از خانواده‌ها خواسته بود فرزندان خود را طی روزهای یکم و دوم آبان به مدرسه نفرستند، یا همراه آن‌ها به مدرسه بروند.

در یک تصویر از معلمان متحصن در هنرستان مائده مریوان معلمان کاغذهایی را در دست دارند که بر آن‌ها نوشته شده است: «مدرسه پادگان نیست»، «جای دانش‌آموز زندان نیست» و «جای معلم زندان نیست».

آزادی دانش‌آموزان بازداشت‌شده، منع ورود نیروهای امنیتی به داخل فضاهای آموزشی، آزادی معلمان زندانی و پایان‌دادن به سرکوب معترضان از اصلی‌ترین خواسته‌های معلمان در این اعتصاب اعلام شده است به همین دلیل نیز در بسیاری از مدرسه‌ها این خواسته‌ها بر روی کاغذ نوشته شده بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان روز گذشته اسامی ۳۰ دانش‌آموز که در جریان اعتراضات ۵ هفته گذشته به قتل رسیدند را منتشر کرد. در همین بازه زمانی ده‌ها دانش‌آموز نیز بازداشت شده‌اند. وزیر آموزش و پرورش بازداشت دانش‌آموزان را تایید کرده و گفته که آنها به کانون‌های اصلاح و تربیت زیر نظر سازمان زندان‌ها منتقل می‌شوند.

ده‌ها معلم در سقز هم در اعتراض به سرکوب و در همبستگی با دانش‌آموزان بازداشت‌شده از رفتن به کلاس درس خودداری کردند. معلمان متحصن در کاغذ نوشته‌هایی که همراه داشتند، نوشته بودند: «جانم فدای دانش‌آموزان».

چند تصویر نیز از تحصن معلمان در مهاباد و کامیاران منتشر شده است. همچنین در بوکان نیز معلمان برخی مدرسه‌ها از رفتن به کلاس درس خودداری کردند. در کرمانشاه، جوانرود، شیراز، لاهیجان، همدان و نیشابور هم گروهی از معلمان در محل کار تحصن کردند.

انتظار می‌رود تا شامگاه یک‌شنبه تصاویر بیشتری از نخستین روز اعتصاب معلمان در همبستگی با دانش‌آموزان و اعتراض به سرکوب منتشر شود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در روزهای پایانی هفته قبل در بیانیه فراخوان به اعتصاب در همبستگی با دانش‌آموزان و معترضان، به صراحت گفته بود: معلمان «این قساوت‌ها و سبوعیت را تحمل نمی‌کند و اعلام می‌دارند که ما از مردم هستیم و آن گلوله‌ها و ساچمه‌هایی که در خیابان‌ها به مردم می‌زنید، روح و جان ما را هدف قرار می‌دهد. نفس دانش‌آموز با نفس ما درهم آمیخته و ما نمی‌توانیم در میانه‌ی باروت و آتش و ساچمه، روی تخته سیاه تمرکز کنیم و برایمان مهم نباشد که حال فرزندان این سرزمین چگونه است. اگر مردم و جامعه فریاد می‌زند، ما هم بخشی از این فریاد و تظلم‌خواهی هستیم.»

معلمان قرار است روز دوشنبه دوم آبان هم از رفتن به کلاس درس خودداری کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.