ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختصاصی زمانه: تصاویری از مراسم چهلم ژینا (مهسا) امینی

عکس‌هایی از مراسم چهلم ژینا (مهسا) امینی به دست زمانه رسیده است که حضور پرشمار شهروندان سقزی در این مراسم را به تصویر می‌کشند.

صبح روز چهارشنبه ۴ آبان، با ویدئوهایی از سقز آغاز شد.

شب گذشته اعلام شده بود ماموران امنیتی مسیرهای منتهی به آرامستان آیچی محل تدفین مهسا (ژینا) امینی را مسدود کرده‌اند. اخباری هم از سوی خانواده او منتشر می‌کردند که مراسم چهلم او برگزار نمی‌شود. اما یک منبع نزدیک به خانواده امینی در گفت‌وگو با زمانه اعلام کرد مراسم را برگزار خواهند کرد و از جانب آنها بیانیه‌ای مبنی بر لغو مراسم صادر نشده است.

کم‌کم ویدیوها و تصاویر، خبر سرازیر شدن چندین هزار نفر از مردم شهر سقز به سمت آرامستان را دادند. مردم عزادار و معترض با پای پیاده و از هر طریق ممکن، حتی با طی راه‌های فرعی و عبور از رودخانه‌ها، خود را به آرامستان آیچی در هشت کیلومتری جنوب غربی سقز رساندند.

مردم این شهر بار دیگر با ژینا (مهسا) امینی با شعار «ژن، ژیان، ئازادی / زن، زندگی، آزادی» بیعت کردند و نشان دادند بار دیگر به پوشش اجباری تن نخواهند.

منابع زمانه تصاویری از مراسم چهلم ژینا (مهسا) امینی فرستاده اند که حضور گسترده و پرشور مردم را نشان می‌دهد. از پیر و جوان در این مراسم شرکت کردند.

زنی دستانش را به نشانه پیروزی بالا برده در مراسم چهلم ژینا (مهسا) امینی
چهلم ژینا (مهسا) امینی در سقز
پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.