ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله شبانه به دانشجویان معترض پس از تهدید فرمانده سپاه

حسین سلامی، فرمانده سپاه، دانشجویان و دیگر معترضان را تهدید کرد. در شامگاه ۷ آبان، نیروهای سرکوب به دانشجویان در دانشگاه تهران، اصفهان، آزاد مشهد، اصفهان و اراک حمله کردند. دانشجویان به کمک و مقاومت فرا می‌خوانند.

حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران، در سخنرانی ۷ آبان، دانشجویان معترض را تهدید کرد. پس از تهدید او نیروهای سرکوب به دانشگاه‌های تهران، اصفهان، اراک، آزاد مشهد، و بوعلی همدان حمله کردند.

سلامی خطاب به «جوانان فریب‌خورده» و دانشجویان گفت: «با کاسه صبر این ملت بازی نکنید… چه شده که عده قلیلی دانشجویان ما حامی دشمن شده‌اند؟ به ملت و دانشگاه‌ها برگردید، راه بازگشت باز است.»

خبرهای روز ۷ آبان و شب و روز پیش

دانشکده فنی دانشگاه تهران در محاصره یگان ویژه

دانشجویان معترض در دانشکده دانشگاه تهران در نزدیک‌های غروب آفتاب خبر دادند که دانشکده آنها در محاصره نیروهای سرکوب از جمله نیروهای یگان ویژه و نیروهای لباس‌شخصی است. آنها همچنین خبر دادند که دیده‌اند سه عدد ون را بیرون دانشگاه پارک کرده‌اند.

بعد از چندی خبر آمد که لباس‌شخصی‌ها وارد دانشگاه شدند، دانشجویان معترض را کتک زدند، کارت‌های دانشجویی و تلفن همراه برخی از دانشجویان را ضبط کردند و آنها را بازداشت کردند. تعداد بازداشتی‌ها تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نیست.

لباس‌شخصی‌ها همچنین در محوطه دانشگاه باقی مانده و مشغول گشت‌زنی هستند. بیرون دانشگاه، نیروهای سرکوب موتوری در حال گشت‌زنی در کوچه‌های اطراف‌اند. کانال شورای صنفی دانشجویان نوشت که نیروهای امنیتی برخی از دانشجویان را به‌زور و با خشونت و کتک، سوار ون‌ها کردند. آنها گزارش دادند که نیروهای لباس شخصی به برخی از دانشجویان دختر در حین کتک زدن، تعرض کردند.

برخی از خانواده‌ها برای کمک‌رسانی به فرزندان‌شان که در داخل دانشگاه در محاصره‌اند به پردیس فنی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد رفتند که برخی از آنها را هم کتک زدند. نقشه ماهواره‌ای گوگل نشان می‌دهد که تراکم ترافیک در خیابان امیرآباد، حوالی دانشکده فنی بالاست و خیابان در نقشه به رنگ قرمزرنگ در آمده است.

پس از حمله به دانشکده فنی، دانشجویان کوی دانشگاه شبانه به محوطه کوی دانشگاه آمدند و تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجویان کوی دانشگاه تهران شعار دادند: «بی‌غیرتا نشستن، فنی‌هامون تو حبسن».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نیروهای سرکوب به تجمع شبانه دانشجویان در مجتمع کوی پسران دانشگاه تهران هم با شلیک گلوله پینت بال، ساچمه و گاز اشک‌آور حمله کردند.

نیروهای لباس شخصی نیز وارد مجتمع کوی پسران شده‌اند.

پس از این حمله، دانشجویان در خوابگاه دختران دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران هم جمع شدند و شعار ممتد آزادی دادند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در تجمع‌های صبح روز ۷ آبان، نیروهای لباس شخصی و حراست دانشگاه، چند نفر از دانشجویان را کتک زدند و آنها را در ساختمان‌های خود دانشگاه حبس کردند.

حمله شبانه به خوابگاه دانشگاه اراک

حوالی ساعت ۲۱ در شامگاه ۷ آبان، نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها به خوابگاه امیرکبیر دانشگاه اراک واقع در خیابان میرزای شیرازی این شهر حمله کردند.

دانشجویان پیش از این حمله در محوطه دانشگاه تظاهرات برگزار کرده بودند و شعار می‌دادند. نیروهای سرکوب به سمت دانشجویان در اراک با گلوله ساچمه‌ای، گلوله پلاستیکی و نارنجک‌های گاز اشک‌آور، شلیک کردند. آنها همچنین به داخل اتاق‌هایی که شعار می‌دادند گاز اشک‌آور شلیک کردند.

حمله شبانه به دانشجویان در اراک را ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

تا لحظه تنظیم این گزارش، خبرها حاکی از آن‌اند که دست‌کم سه دانشجوی اراکی با شلیک ساچمه زخمی شده‌اند. تعداد دانشجویانی که بازداشت ‌شده‌اند مشخص نیست.

محاصره دانشگاه آزاد مشهد

عصر ۷ آبان، نیروهای سرکوب دانشگاه آزاد مشهد (قاسم‌آباد) در محله استاد یوسفی مشهد را محاصره کردند. آنها درهای دانشگاه را بستند، اجازه خروج به دانشجویان معترض ندادند. و در محوطه دانشگاه به هرکس در تجمع بود حمله کردند:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دانشجویانی که تاکنون موفق به خروج از دانشگاه شده‌اند می‌گویند نیروهای امنیتی با کمک حراست دانشگاه گوشی‌های تلفن‌های آنها و کارت‌های دانشجویی‌شان را ضبط کرده‌اند.

ویدئویی در شبکه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد که نیروهای سرکوب با خشونت به دانشجویان این دانشگاه حمله می‌کنند. کانال‌های دانشجویان می‌گویند که نیروهای سرکوب به دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد با شوکر و باتون حمله کردند.

تا زمان تنظیم این خبر در ساعت ۲۲ به وقت محلی، بخشی از دانشجویان همچنان در داخل ساختمان‌های این دانشگاه حبس بودند و نیروهای سرکوب درها را به روی آنها بسته‌اند. مأموران امنیتی تعداد نامشخصی از دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد را بازداشت کردند.

حمله به خوابگاه‌های دانشگاه اصفهان

نیروهای لباس شخصی در اصفهان وارد دانشگاه شدند. آنها همچنین مقابل خوابگاه کرمانی دانشگاه اصفهان به دانشجویان حمله کرده و چندتن از دانشجویان را بازداشت کردند. تعداد بازداشتی‌ها هنوز مشخص نیست.

دانشجویان گزارش دادند که مأموران سرکوب همچنین مقابل خوابگاه جی دانشگاه اصفهان مستقر شدند و بیم آن می‌رود به این خوابگاه هم حمله کنند.

از صبح، گروه‌های دانشجوی در دانشگاه اصفهان خبر دادند که نیروهای امنیتی، و یگان ویژه، تمام کوچه‌ها و خیابان‌های مشرف به دانشگاه را مسدود کردند و به معترضان تیر ساچمه‌ای می‌زنند.

فضا در دانشگاه بوعلی سینای همدان ملتهب است

مأموران سرکوب فضای امنیتی شدیدی بر خوابگاه‌های دانشگاه همدان، جایی که تجمع‌های شبانه برگزار می‌شود حاکم کردند. کانال‌های دانشجویی نوشتند که نیروهای امنیتی لباس شخصی صراحتاً به دانشجوها گفتند: "حتماً باید یکیتون بمیره تا بشینین سر جاتون".

نیروهای بسیجی و حراست به تجمع روز روشن ۷ آبان دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان با باتون و شُوکِر حمله کردند.

این دانشجویان معمولاً تظاهرات و تجمع‌های شبانه در خوابگاه برگزار می‌کنند. اکنون گزارش داده‌اند که وضعیت دانشگاه آنها ملتهب است و نیروهای سرکوب در بیرون دانشگاه مشغول گشت زنی هستند.

در حمله روز ۷ آبان به دانشجویان در همدان، ضربات باتون به سر و صورت یک دانشجوی دختر موجب شکستگی و خونریزی شد.

دست‌کم ۱۵ دانشجوی این دانشگاه را با چشم‌بسته بازداشت کردند و به بیرون دانشگاه بردند. مشخص نیست که چه تعدادی را به بازداشتگاه منتقل کردند.

ربودن دانشجویان در قزوین و رشت

نیروهای لباس شخصی، دو نفر از دانشجویان معترض دختر در دانشگاه بین‌المللی قزوین را عصر روز ۷ آبان مقابل خوابگاه‌شان ربودند.

روش ربودن دانشجویان را، امنیتی‌ها از دانشگاه مازندران آغاز کردند. لباس شخصی‌ها طبق این شیوه دانشجوها را با کتک وارد خودروهای شخصی می‌کنند. در لحظه بازداشت به دانشجو حکم بازداشت نشان نمی‌دهند. این روش بازداشت، رویه سرکوب دانشجویان شده است.
به گزارش دانشجویان دانشگاه بین‌المللی قزوین، امنیتی‌های لباس شخصی دو دانشجوی ربوده شده را سوار یک خودروی ۲۰۶ کرده‌اند. دانشجویان دیگر سعی کردند مانع بازداشت شود و به آنها با شوکِر و باتون حمله کردند و کتک‌شان زندند.

برخی از گزارش‌ها حاکی از این است که دو دانشجوی دیگر را هم در دانشگاه بین‌المللی قزوین ربوده‌اند. فضای خوابگاه‌های این دانشگاه ملتهب است و دانشجویان در محوطه جمع شده‌اند:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

روز شنبه ۷ آبان حوالی ساعت ۱۵، دو ماشین شخصی، دو دانشجوی دانشگاه آزاد رشت را هم ربودند.

دانشجویان گزارش کردند که یک خودروی آردی نقره‌ای و یک فوتون دو دانشجوی دانشگاه آزاد رشت به نام‌های رامتین کمالی و امیرحسین رضاپور را با کتک و به‌زور ربودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.