ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحصن و اعتصابات دانشجویی در سومین ماه خیزش

دانشگاه کردستان به دنبال حوادث خونین در شهرهای کردستان، سایر دانشگاه‌ها را به تحصن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دعوت کرد. امروز در دانشگاه‌های مختلف سراسر ایران تحصن برگزار شد.

دو ماه پس از آغاز سال تحصیلی، دانشجویان اغلب روزهای این سال را در اعتصاب و تحصن بوده‌اند و ماه آذر هم با تحصن و اعتصاب دانشجویان بیش از ۱۶ دانشگاه کشور آغاز شد.

دانشگاه کردستان پیش‌تر فراخوان داده بود که دانشجویان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اول و دوم آذر در دانشگاه‌های کشور تحصن کنند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دانشگاه فراخوان دهنده برای محکومیت وقایع خون‌بار روزهای اخیر کردستان تجمع کردند و شعار دادند: «کوردستان ناوی بەرزە، دۆژمن ئەخاتە لەرزە(نام کردستان سربلنده، دشمن رو به لرزه می‌اندازه) ...»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در این دانشگاه، گروهی از استادان به دانشجویان پیوستند و بیانیه‌ای در همراهی با دانشجویان خواندند.

استادان دانشگاه کردستان حمله نیروهای سرکوب به این دانشگاه را محکوم کردند و خواهان برخورد قانونی با مسببان این فاجعه شدند.

در حالی که شورای انضباطی دانشگاه صنعتی شریف ۱۰ دانشجو را به دلیل شرکت در اعتراض‌های این دانشگاه‌ تعلیق کرده است، روز اول آذر در این دانشگاه هم تجمع اعتراضی برگزار شد.

تجمع دانشجویان شریف با هجوم بسیج روبه‌رو شد. دانشجویان علیه بسیجیان شعار دادند.

اما اجراگری‌های هنری هم در دانشگاه‌ها ادامه دارد.

در یک نمونه، دانشجویان دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران که برای اعتراض به جنایت‌های مهاباد و کردستان و همچنین با مطالبات صنفی تجمع کرده بودند، سرود «سوگند به خون همرهانم» را همخوانی کردند.

آنان در تجمع اعتراضی خود آب آبنمای دانشکده را به رنگ قرمز درآوردند.

دانشجویان این دانشکده همچنین شعار دادند: «کرد، بلوچ، آذری، اتحاد، برابری، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» و «دانشجو معلم کارگر اتحاد اتحاد» ....

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دانشجویان هنر و معماری نجف‌آباد هم در اعتراض به کشته‌ شدن کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله‌ای که در ایذه‌ جان باخت، قایق‌های کاغذی ساختند و روی زمین، رنگ قرمز پاشیدند.

قایق چوبی کیان که آن را برای یک برنامه علمی ساخته بود، به یکی از نمادهای روزهای اخیر در اعتراضات داخلی و خارجی تبدیل شده است.

در دانشگاه رازی کرمانشاه، به مناسبت تاسیس بسیج دانشجویی و هفته بسیج، گردهمایی برگزار شد اما دانشجویان با یک سازه هنری از بسیجیان استقبال کردند.

حراست و رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با دانشجویان معترض در برابر دانشکده‌ ادبیات که در اعتراض به گردهمایی بسیج در این دانشگاه جمع شده بودند برخورد کردند.

گفته می‌شود چند تن از دانشجویان در جریان این اعتراض بازداشت شده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دانشجویان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت هم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم اعتصاب برگزار شد. دانشجویان به بازداشت و صدور احکام فله‌ای انضباطی و تعلیق دانشجویان اعتراض کردند.

این چهارمین روز اعتصاب این دانشجویان بود.

درگیری بسیجیان با دانشجویان دانشگاه علامه هم از دیگر رویدادهای دانشجویی در روز اول آذر بود. بسیجیان تریبون آزاد انجمن آزاد اندیش را که در دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار شده بود بر هم زدند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

تحصن دانشجویی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز برگزار شد. تجمع دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل هم با شعار «آزادی» برگزار شد.

تحصن دانشجویان دانشکده‌های برق و کامپیوتر دانشگاه بهشتی برای همکلاسی‌های بازداشت شده‌شان فاطمه انصاری، توحید شافی، پارسا شجاع‌الدین، یاشار پناهی و دیگر دانشجویان بازداشتی، برگزار شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دانشجویان پردیس فنی عباسپور این دانشگاه اما از ابتدای هفته جاری در اعتصاب کامل به‌ سر می‌برند. اعتصاب آنان روز سه‌شنبه هم ادامه داشت.

اعتراضات دانشجویی در حالی ادامه دارد که گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را تدوین کرده‌اند که بر اساس آن دانشجویانی که از آن‌ها به‌عنوان «هنجارشکن» یاد می‌شود و به‌گفته این نمایندگان در «ایجاد آشوب و بلوا، تخریب اموال، فحاشی و توهین به مقدسات در دانشگاه‌ها» نقش داشته‌اند، به مدت ۱۰ سال ممنوع‌الخروج خواهند شد.

افزون بر این احکام انضباطی نیز علیه آن‌ها صادر خواهد شد و این دانشجویان محکوم به پرداخت کل هزینه‌های تحصیل در آن مقطع آموزشی خواهند بود.

در این طرح گفته شده که اگر دانشجویان از اقدام‌های خود ابراز پشیمانی کنند، مجازات‌های فوق تخفیف خواهد یافت یا بخشیده خواهد شد.

نمایندگان تدوین‌کننده این طرح در حال جمع‌آوری امضای دیگر نمایندگان هستند.

پیش از این و در ۱۵ آبان ماه سال جاری نیز بیانیه‌ای از سوی ۲۲۷ نماینده مجلس منتشر شد که در آن خواهان اجرای «حکم الهی» قصاص (اعدام) علیه معترضان شده بودند.

این بیانیه‌ واکنش‌های زیادی در داخل و خارج از ایران به دنبال داشت تا جایی که با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌های حکومتی در مورد آن، از اساس تکذیب شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.