ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اروپا اولین فضانورد دارای معلولیت جهان را معرفی کرد

جان مک‌فال قرار است تاریخ ساز باشد. او نه تنها به عنوان اولین فضانورد دارای معلولیت معرفی شده است بلکه قرار است در طراحی برنامه‌ای برای جذب و آموزش دیگر فضانوردان دارای معلولیت هم به آژانس فضایی اروپا کمک کند.

آژانس فضایی اروپا روز چهارشنبه در گامی بزرگ در راستای اجازه دادن به افراد دارای معلولیت جسمی برای کار و زندگی در فضا، اولین فضانورد معلول تاریخ را معرفی کرد.

این آژانس که متشکل از ۲۲ کشور اروپایی است اعلام کرد که جان مک‌فال، دونده اسبق پارالمپیک بریتانیا هم در میان گروهی از نسل جدید ۱۷ نفری قرار دارد که برای آموزش فضانوردی انتخاب شده‌اند.

مک‌فال در یک مطالعه امکان سنجی شرکت خواهد کرد که به آژانس فضایی اروپا اجازه می‌دهد تا شرایط مورد نیاز افراد دارای معلولیت را برای شرکت در مأموریت‌های آینده ارزیابی کند.

مک‌فال در مصاحبه‌ای که در وب‌سایت آژانس فضایی اروپا منتشر شد، گفت:

«این یک تجربه کاملاً طوفانی بود، با توجه به اینکه به‌عنوان یک فردِ با قطع عضو، هرگز فکر نمی‌کردم فضانورد بودن ممکن باشد، برای من این موضوع هیجان و احساسی بزرگ بود.»

این ورزشکار سابق بریتانیایی به زودی به پنج فضانورد حرفه‌ای جدید و ۱۱ فضانورد ذخیره آژانس فضایی اروپا ملحق می‌شود تا دوره‌های آموزشی‌شان را آغاز کنند.

آژانس فضایی اروپا سال گذشته فراخوانی منتشر کرد برای جذب افرادی که کاملاً قادر به گذراندن آزمون‌های سخت‌گیرانه روان‌شناختی، شناختی و سایر آزمون‌های معمول خود هستند و فقط به دلیل محدودیت‌های ناشی از معلولیت از فضانورد شدن منصرف شده‌اند.

این آژانس ۲۵۷ درخواست برای جایگاه فضانورد دارای معلولیت دریافت کرد.

«اسکوپ» مؤسسه خیریه برابری معلولان، انتخاب مک‌فال را «یک جهش بزرگ به جلو» توصیف کرده است.

آلیسون کری، رئیس ارتباطات این نهاد، گفت:

«حضور افراد معلول در نقش‌های تأثیرگذار واقعاً به بهبود نگرش‌ها و شکستن موانعی که امروزه بسیاری از معلولان با آن مواجه هستند، کمک می‌کند.»

مک‌فال پس از تصادف با موتورسیکلت که منجر به قطع پای راستش در ۱۹ سالگی شد، مدال برنز ۱۰۰ متر را در بازی‌های پارالمپیک پکن در سال ۲۰۰۸ به دست آورد.

آژانس فضایی اروپا گفت این پزشک ۳۱ ساله به مهندسان آژانس فضایی اروپا کمک می‌کند تا تغییراتی را در سخت افزار مورد نیاز برای باز کردن پروازهای فضایی حرفه‌ای برای گروه گسترده‌تری از نامزدهای واجد شرایط طراحی کنند.

مک‌فال گفت:

«فکر می‌کنم پیامی که به نسل‌های آینده می‌دهم این است که علم برای همه است و امیدوارم سفر فضایی هم برای همه باشد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.