ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحصن سه روزه گروهی از ایرانیان برابر پارلمان هلند

تحصنی سه‌روزه در برابر پارلمان هلند درجریان است. تحصن‌کنندگان از جمله خواستار قطع روابط دیپلماتیک با ایران، قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی و توقف مذاکرات برجام هستند.

گروهی از ایرانیان ساکن هلند در تحصنی که برای ۳ روز ۲۸ تا ۳۰ نوامبر / ۷، ۸ و ۹ آذر برنامه‌ریزی شده شرکت کردند. این تحصن در حمایت از جنبش مردمی جاری در ایران هر روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ بعدازظهر انجام می‌شود.

در این تحصن برخی سرودهای انقلابی پخش می‌شود و شرکت‌کنندگان در راس هر ساعت به صورت هماهنگ شعار‌های اعتراضی سر داده و از اعضا پارلمان هلند می‌خواهند که صدای آنان را شنیده و به درخواست‌های آنان توجه کنند.

این تحصن با چند خواسته مشخص کار برگزار شده است. از جمله برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران، قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، توقف مذاکرات برجام و ارجاع پرونده هسته‌ای به شورای امنیت.

زمانه با عفت گوهری یکی از ترتیب‌دهندگان این تحصن سه روزه گفت‌وگویی انجام داده است. او در این گفت‌وگو علاوه بر برشمردن اهداف این تحصن سه روزه از گام‌های بعدی تحصن‌کنندگان می‌گوید.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

عفت گوهری می‌گوید که هدف ابتدایی آن‌ها به چالش کشیدن دولت هلند در رابطه با موضع آنان نسبت به جنبش مردمی ایران است. او همچنین از نامه‌ای که تاکنون توسط بیش از ۴۵۰ تن امضا شده و بناست در پایان تحصن به مجلس هلند تحویل شود می‌گوید. این نامه حاوی درخواست‌های مشخصی از جمله اخراج سفیر ایران از هلند است.

تا کنون چند نفر از نمایندگان مجلس در جمع تحصن‌کنندگان حاضر شده و سخنان آنان را شنیده و با ایرانیان اعلام همبستگی کرده‌اند. از جمله نمایندگانی از حزب دموکرات‌های ۶۶(D66) و دو نماینده از حزب سوشیالیست(SP) که در هنگام تهیه این گزارش در محل تحصن حاضر بودند.

حمید یکی از شرکت کنندگان در این تحصن که حضوری پررنگ در میان شرکت‌کنندگان دارد نیز با زمانه گفت‌وگو کرد. او می گوید که یکی از اهدافش در حضور در تجمع‌های اعتراضی خارج از کشور روحیه دادن به ایرانیان معترض است و تلاش می‌کند که صدای داخل ایران را به گوش همگان برساند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

قرار است که ۳۰ نوامبر و در آخرین روز این تحصن، گروهی به نمایندگی از تحصن‌کنندگان در داخل پارلمان با نمایندگان دیدار و نامه امضا شده را به دست آنان برسانند.

یکی دیگر از حاضرین در این تجمع مسعود حمیدی‌فر، شهروند ایرانی ساکن هلند و گرداننده صفحه اینستاگرامی انجمن آتئیست‌های بلوچ بود. او از ۱۳ روز پیش در شهر لاهه و برابر وزارت امور خارجه هلند دست به تحصن زده و برای اعلام همبستگی با تحصن گنندگان در برابر مجلس در جمع آنان حاضر شده است. زمانه با او گفت‌وگویی کوتاه داشت و از او درباره اهداف و خواسته‌هایش پرسید. او می‌گوید خواسته‌های مشخصش بسته شدن سفارت جمهوری اسلامی در هلند، قطع روابط دیپلماتیک و قطع روابط تجاری و قرار گرفتن نام سپاه پاسداران و بسیج در لیست سازمان‌‌های تروریستی است. 

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در ادامه تصاویری از تحصن برابر پارلمان هلند در روز ۲۹ نوامبر را مشاهده می‌کنید:

حضور دو نماینده پارلمان در جمع تحصن‌کنندگان
مسعود حمیدی‌فر
نامه مسعود حمیدی‌فر خطاب به وزارت خارجه هلند با امضای بیش از ۳۰۰ نفر
کردستان - بلوچستان - خوزستان - ایران
پایین و بالا بگیرید و بکشید

در همین زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.