ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرشاد رستمی، موسیقیدان کُرد را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند

در روزهای اخیر نیروهای امنیتی فرشاد رستمی، آهنگسار و موسیقیدان کُرد را در تهران بازداشت کردند. با گذشت بیش از ۱۰ روز تاکنون هیچ خبری از وضعیت این هنرمند در دست نیست.

کانال تلگرام دالاهو (یارسان) که اخبار و گزارش‌های مربوط به نقض شهروندان پیرو آئین یاری در ایران را پوشش می‌دهد، خبر داده که در روزهای اخیر فرشاد رستمی، هنرمند یارسانی اهل قصرشیرین که سرپرستی گروه موسیقی «آرشاویر» را بر عهده دارد به همراه شماری از اعضای این گروه هنری در تهران به دست نیروهای ناشناس «ربوده شده» و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

تا لحظه تنطیم این گزارش هیچ‌گونه اطلاعی از سرنوشت این هنرمند و موسقیدان کُرد ساکن کرمانشاه در دست نیست.

آژانس خبری «کُردپا» هم در گزارشی بازداشت فرشاد رستمی را تأیید کرده و نوشته که این موسیقیدان کُرد در شامگاه چهارشنبه دوم آذرماه، بازداشت شده است.

فرشاد رستمی، نوازنده کمانچه و قیچک، تنظیم‌ کننده و آهنگساز، متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۰ در شهر قصرشیرین استان کرمانشاه است.

فرشاد رستمی یکی از امضاکنندگان بیانیه‌ای است که اوایل مهرماه امسال در جریان خیزش «زن، زندگی، آزادی» در اعتراض به سرکوب کودکان و نوجوانان و بازداشت آن‌ها منتشر شد.

در این بیانیه بیش از ۸۰۰ نفر از نویسندگان، شاعران، تصویرگران، مترجمان و فعالان حوزه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان ایران با اعتراض به برخورد با نوجوانان معترض، خواستار آزادی بازاشت‌شدگان نوجوان شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

«ما، جمعی از نویسندگان،شاعران، مترجمان، روزنامه‌نگاران، تصویرگران، ناشران، مروجان کتاب، مربیان و دیگر فعالان فرهنگی و هنریِ حوزه ادبیات‌ کودک ‌و‌ نوجوان، ضمن همراهیِ قاطع با هموطنان دردمندمان، با صدای بلند اعلام‌ می‌کنیم براساس مفاد پیمان‌نامه‌ جهانیِ حقوق کودک و همین‌طور قانون حمایت از اطفال و نوجوانانِ ایران، پاسخ هیچ معترضی، به ویژه معترض نوجوان گلوله و جای او در زندان نیست».

بنا بر گزارش منابع نزدیک به هنرمندان، از آغاز خیزش «ژن، ژیان، ئازادی» تاکنون دست‌کم ۲۳ خواننده، آهنگساز و هنرمند حوزه موسیقی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

ترانه‌ای با اجرا و‌تنظیم فرشاد رستمی، موسیقیدان کُرد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.