ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: نمی‌توانیم سلطه اقلیت بر اکثریت را بپذیریم

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه امروز در سخنانی "سوزاندن و تخريب" از سوی برخی از معترضان در رويدادهای اخير اين کشور را محکوم کرد و بار ديگر بر اجرای طرح ساخت‌وساز در پارک گزی استانبول که اعتراضات به‌خاطر آن آغاز شد، تأکيد نمود.

اردوغان که پس از ديدار با همتای تونسی خود در تونس و در نشست رسانه‌ای صحبت می‌کرد گفت: "اگر شما بگوييد می‌خواهم گردهمايی داشته باشم و دست به تخريب و آتش زدن بزنيد ما اين اجازه را نمی‌دهيم."

نخست‌وزير ترکيه افزود: "ما مخالف سلطه اکثريت بر اقليت هستيم و نمی‌توانيم برعکس آن را هم بپذيريم."

از آغاز اعتراضات خيابانی در ترکيه سه نفر کشته و بيش از چهار هزار نفر زخمی شده‌اند.

اين اعترضات همچنان ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mmansour piry khanghah

    دمکراسی وارداتی غربی و پیوند  زدن آن به حقوق بشر آمریکائی - صهیونیستی بهتر از این نخواهد شد! *** امید است که جوانان معترض به سیاست های غلط دولت  ج. ا. ا. متوجه درک غلط خود از سکولاریزم و دمکراسی صادراتی غرب و اهداف پلید  رهبران فرصت طلب و دیکتاتور ***شده باشند و بفهمند که هیچ دیکتاتور و مفت خور و جنایتکاری نمی تواند دمکرات شود.چون ژن این موجودات انسان نما با ژن انسانها متفاوت است و دیر یا زود  خوی حیوانی خود  را به مردم نشان خواهند داد.

  • mmansour piry khanghah

    رفقای مارکسیست -لنینیست اکثریت شما خود نه به انتخابات آزاد و نه به استقرار دمکراسی در ایران علاقه ای ندارید و شعار انتخابات آزاد شما فقط برای مردم فریبی و سوار شدن بر موج اعتراضات است.چرا شمایان خود را الگوی مسلمانان و دیگر احزاب ایرانی نمی کنید و با نفی نظام سوسیالیستی و  دمکراتیک خلقی،و نیز قبول اصول و قوائد مردمسالاری واقعی در برپایی یک نظام مردم سالار کوشا نمی شوید؟ اکثر رفقای چپ و مخصوصا اکثریت و حزب توده، دارای تحصیلات کلاسیک بسیار خوب وضریب هوشی بالا بوده و قادر به درک مشکلات سیاسی ، اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی هم می باشند.امّا متأسفانه این هموطنان در باطلاق ایدئولزی مارکسیت - لنینیستی قرن گذشته گرفتار مانده و از پذیرش دمکراسی واقعی سر باز میزنند. اگر رفقا ابتدا خود را از شر ایدئولژی تک حزبی خود رها کنند،امکان خوبی برای ارتقاء فرهنک دمکراسی و تشکیل برپایی یک جنبش دمکراسی خواه، پدید آمده و گذار به مردمسالاری بسیار آسان تر خواهد شد. قابل عرض است که اکثریت مردم ایران خواهان استقرار دمکراسی در کشور هستند و علاقه ای به کمونیزم،سوسیالیسم و جمهوری دمکراتیک خلقی ندارند و در هیچ انتخابات آزادی هم رفقا امکان نشستن بر مسند قدرت را نخواهند داشت،ولی با استقرار مردم سالاری در کشور ادامه حیات سیاسی رفقا و دیگر سیاسیون هم بوجود می آید.توجه بفرمائید که  در نظام سلطنتی و یا در حکومتی که فاشیستهای مجاهد کاره ای باشند،امکان ازادی احزاب و مطبوعات وجود نخواهد داشت و همه ما آرزوی بازگشت جمهوری اسلامی را خواهیم نمود.  «در جمهوری اسلامی انتخابات آزاد و دمکراتيک نيست و نيروهای اپوزيسيون همواره از مشارکت در انتخابات محروم بوده و انتخابات تنها محل رقابت بين جريان های درون حکومتی بوده است»

  • mmansour piry khanghah

    این فریبکاری اردوغان تو دهنی به پانترکیستها و مدافعان لیبرال دمکراسی غربی و نمونه آشکارش (دولت سکولار ترکیه) می باشد. کسانی که نوع حکومت در ترکیه را سند حقانیت گفته ها و خواسته هاشان میدانستند باید بدانند که دمکراسی نه پس وند و نه پیش وند دارد و نوع و شکل متفاوت هم ندارد،بلکه دمکراسی یک نوع بیشتر نیست وحکام نظام مردم سالار هم هرگز در غارت،تجاوز و استعمار و استثمار مردم خود و یا دیگر ملل با اربابان قدرت هم پیاله و یا همسفره نمی شوند.در حقیقت مردم سالاران و نظام مردم سالار پاد زهر تمام ایسم ها و مذاهب دیکتاتور و ادمکش و چپاولگر است.