ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی با همکاری حراست دانشگاه محمد شباهتی را با خشونت ربوده‌اند

نیروهای حراست شباهتی را که قبلا به به صورت غیابی به پنج سال زندان و محرومیت از تحصیل محکوم شده بود، با خشونت بازداشت کردند و به نهادهای امنیتی تحویل دادند.

محمد شباهتی، فعال دانشجویی و عضو اسبق شورای صنفی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل که پیشتر به پنج سال زندان محکوم شده بود در روز شانزدهم آذر با همکاری ماموران حراست بازداشت و به نیروهای امنیتی تحویل شد. از مکان نگهداری او هنوز اطلاعی در دست نیست.

بر بنیاد گزارش شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور روز شانزدهم آذر پس از نزدیک شدن معاونت دانشجویی دانشگاه تهران به شباهتی که به دانشگاه رفته بود، ماموران حراست به سمت او یورش بردند، او را با خشونت احاطه کردند، بر روی زمین کشیدند، سپس به اتاقک حراست منتقل کردند و از آنجا به نیروهای امنیتی تحویل دادند.

شوراهای صنفی گزارش کرد در جریان بازداشت او که با مقاومت دانشجویان همراه بود، ماموران حراست دانشجویان معترض را کتک زدند به گونه‌ای که بینی یکی از دانشجویان شکسته شد.

مسئولان دانشگاه در پاسخ به اعتراض دانشجویان گفته‌اند شباهتی را بابت اجرای محکومیت پنج ساله‌اش به زندان بازداشت و به ماموران امنیتی تحویل داده‌اند.

شوراهای صنفی دانشجویان آبان سال ۱۳۹۹ از محکومیت غیابی شباهتی به پنج سال زندان در دادگاه انقلاب خبر داده بود. شباهتی و وکیل او هیچ‌گاه به دادگاه احضار نشده بودند. مهر ماه همان سال پس از آنکه کارت بانکی او ضبط شد، مشخص شد نامه انسداد حساب بانکی او از شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین به ریاست محمدمهدی براعه، به بانک ارسال شده است.

با پیگیری وکیل مدافع او، واحد اجرای احکام دادسرای تهران در زندان اوین به صورت شفاهی اعلام کرد که شباهتی بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به حبس محکوم شده است.

شهریور ۱۴۰۱ نیز کمیته انضباطی دانشگاه تهران شباهتی را در یک اقدام غیرقانونی محروم از تحصیل اعلام کرد. او در حالی محروم از تحصیل اعلام شد که همین کمیته پیشتر به دلیل برگزاری بازی فوتبال بین دانشجویان پسر و دختر به «تذکر کتبی با درج در پرونده دانشجویی، توبیخ کتبی با درج در پرونده و پرداخت خسارت» محکوم شده بود.

بنا بر اطلاعات منتشر شده از هرانا از آغاز اعتراضات به قتل ژینا (مهسا) امینی تا شانزدهم آذر نزدیک به ۶۰۰ دانشجو در سراسر ایران بازداشت شده‌اند. دانشجویان از آغاز سال تحصیلی جدید تا چند هفته از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند. اعتراضات در دانشگاه‌ها همچنان ادامه دارد و گروه‌های دانشجویی مختلفی گفته‌اند که امتحانات پایان نیم‌سال تحصیلی را تحریم خواهند کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.