ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت سه پزشک و یک پرستار که برای ارائه خدمات پزشکی به مهاباد رفته بودند

بنا به اطلاعاتی که به زمانه رسیده، هویت سه پزشک بازداشت‌شده یاسر رحمانی‌راد، همایون افتخاریان و بهنام اوحدی اعلام شده است. از زمان بازداشت اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

بنا به اطلاعات رسیده به زمانه، نیروهای امنیتی دست‌کم سه پزشک و یک پرستار را که هفته‌های گذشته از شهرهای خرم‌آباد و تهران جهت ارائه خدمات درمانی-پزشکی به معترضان مجروح‌شده، به شهرهای کردستان رفته بودند، بازداشت کرده اند. از وضعیت بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

منابع زمانه هویت سه پزشک را دکتر یاسر رحمانی‌راد، دکتر بهنام اوحدی و همایون افتخاریان اعلام کرده‌اند. هویت پرستاری که همراه آنها به مهاباد رفته بود فعلا مشخص نیست.

یک منبع آگاه به زمانه گفته که این چهار پزشک و پرستار در هفته‌های گذشته پس از سرکوب اعتراضات در شهر مهاباد، جهت کمک به معترضان مجروح و آسیب‌دیده به این شهر رفتند و طی تماسی که پنج‌شنبه ۱۷ آذر با خانواده خود داشته‌اند، خبر دادند که یک‌شنبه ۱۳ آذر در هتل محل اقامت‌شان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

دکتر یاسر رحمانی‌راد، اهل خرم آباد، ۳۴ ساله و پزشک عمومی است. او قبلا پزشک کارگران شرکت هفته تپه بود و سال سال ۸۸ نیز سابقه بازداشت دارد. یاسر رحمانی‌راد چهارشنبه ۹ به همراه یک پرستار از خرم‌آباد عازم مهاباد شده بود که از هویت این پرستار فعلا اطلاعی در دست نیست.

دکتر همایون افتخاریان، ۲۳ ساله، اهل تهران و تکنیسین اتاق عمل و دکتر بهنام اوحدی، روان‌پزشک و سکسولوژیست است که در تاریخ پنج‌شنبه ۱۰ آذر عازم مهاباد شده بودند.

بهنام اوحدی قبل از رفتن به مهاباد در پستی که در صحفه اینستاگرام خود منتشر شده بود، عکس‌هایی از کودکان جان‌باخته‌های مهاباد همراه با این متن منتشر کرده بود:

«هر چه چرخ خیاطی و ارگ مینیاتوری کلکسیونی از اتاق مطبم خواستید بخرید، بهتون نفروختم بابانوئل داره می‌بره کردستان برای این فرشته‌ها...»

نماگرفت از پست اینستاگرام دکتر بهنام اوحدی قبل از سفر به مهاباد

یک منبع در ارتباط با بازداشت این چهار پزشک و پرستار به زمانه گفته است:

«یک‌شنبه گوشی‌های آنها خاموش شد تا چهارشنبه ۱۶ آذر که برای یک لحظه گوشی آنها روشن شد و بعد باز خاموش شد. پنج‌شنبه ۱۷ آذر تماس گرفتند و گفتند بازداشت شدند.»

تا این لحظه اطلاعی از علت بازداشت، نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری این چهار پزشک و پرستار که جهت ارائه خدمات پزشکی به مهاباد رفته بودند، در دسترس نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.