ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمود ملاکی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر را بازداشت کردند

اطلاعات سپاه پاسداران، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر را بازداشت کرد. محمود ملاکی را پیشتر در ارتباط با فعالیت‌های صنفی بازداشت کرده بودند.

نیروهای امنیتی، محمود ملاکی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر را بازداشت کردند.

بر بنیاد گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، عوامل اطلاعات سپاه پاسداران ظهر ۲۶ آذر ملاکی را بازداشت کرده‌اند. ملاکی پیشتر نیز در جریان اعتصاب معلمان در بهار امسال و زمستان ۱۴۰۰ بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود. جلسه رسیدگی به یکی از پرونده‌های تشکیل شده به او قرار است در روز ۲۹ آذر تشکیل شود.

کانون صنفی معلمان استان بوشهر هم در اطلاعیه‌ای نوشت: محمود ملاکی «طی یکسال گذشته بارها توسط نیروهای امنیتی (وزارت اطلاعات، پلیس امنیت، اطلاعات سپاه) بصورت سریالی دستگیره شده و در دادگاه دارای چندین پرونده باز با یک اتهام مشخص اما با جمله بندی متفاوت هستند: فعالیت صنفی و مطالبه‌ی حقوق معلمان و دانش آموزان جرم نابخشودنی است که ایشان مرتکب شده‌اند.»

نیروهای امنیتی از آغاز اعتراضات به قتل ژینا (مهسا) امینی ده‌ها معلم را در شهرهای مختلف بازداشت کرده‌اند. مسعود فرهیخته، عضو هیئت مدیره کانون صنفی استان البرز، صفا ملکی (معلم در بندر انزلی)، محسن عمار مراقی (معلم در قزوین) و وریا قادری (معلم در بانه) از جمله معلمانی هستند که در یک ماه اخیر به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

کانون‌های صنفی معلمان در همبستگی با معترضان و اعتراض به ورود نیروهای امنیتی به مدارس، بازداشت دانش‌آموزان و قتل حکومتی کودکان و دانش‌آموزان در آبان ماه دو مرتبه فراخوان اعتصاب دادند. به رغم فضای امنیتی شدید و احضار بسیاری از معلمان به نهادهای امنیتی و قضایی حداقل در بیست شهر به فراخوان تشکل‌های صنفی پاسخ مثبت داده شد.

زمانه بر بنیاد گزارش‌های شوراهای صنفی معلمان توانسته است هویت ۵۰ تن از معلمانی که در سه ماه اخیر بازداشت شده‌اند را احراز کند. برخی از معلمان به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان بیرون آمده‌اند اما شمار زیادی از آن‌ها همچنان در زندان‌ها حبس هستند.

رسول بداقی، جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی سه فعال صنفی معلمان را نیز از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان حبس و به حبس از سه سال و هفت ماه تا چهار سال و شش ماه محکوم کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.