ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر: به خشونت پلیس در ترکیه پایان دهید

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در نامه سرگشاده‌ای خطاب به عبدالله گل، رئيس‌جمهور و رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه از آن‌ها خواست تا به خشونت پليس عليه تظاهرکنندگان مخالف دولت پايان دهند.

گاز اشک‌آور در سطحی گسترده عليه معترضان مسالمت‌جو به کار رفته است

اين فدراسيون و سازمان‌های عضو آن در ترکيه، بنياد حقوق بشر ترکيه و جامعه حقوق بشر ترکيه، نگرانی و خشم عميق خود را از خشونت بی‌تناسب پليس در تظاهراتی که از روز ۲۷ ماه مه ۲۰۱۳ آغاز شده ابراز داشتند.

سازمان‌های عضو فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در ترکيه استفاده افراطی و بی‌تناسب از گاز اشک‌آور عليه معترضان را ناقض حقوق بين‌المللی و به‌ويژه اصول سازمان ملل درباره استفاده از زور و سلاح آتشين به وسيله مأموران مجری قانون دانسته‌اند.

اين نامه می‌افزايد گاز اشک‌آور در سطحی گسترده عليه معترضان مسالمت‌جو به کار رفته است. بالگردها کپسول‌های گاز اشک‌آور زيادی را بر روی مناطق مسکونی خالی از معترضان انداخته‌اند. کپسول‌های گاز اشک‌آور در موارد متعدد و در مغايرت با اصول ضرورت و تناسب به داخل خانه‌ها پرتاب شده است.

افزون بر اين، در چندين مورد، کپسول‌های گاز اشک‌آور از فاصله نزديک به ‌سوی سر معترضان شليک و باعث ايجاد جراحت به چشم‌ها و سر معترضان شده است.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در نامه خود درخواست‌هايی چون تضمين حق گردهمايی، اعتراض مسالمت‌آميز و آزادی بيان؛ آزادی تمام معترضان مسالمت‌جو؛ تضمين مراقبت پزشکی برای افراد نيازمند؛ پايان دادن به کليه اقدامات خشونت‌آميز پليس عليه معترضان؛ تشکيل کميسيون مستقل و غيرجانبدار برای بررسی اتهام شکنجه و بدرفتاری و نيز استفاده بی‌تناسب از خشونت توسط مأموران مجری قانون را مطرح کرده است.

از آغاز اعتراضات خیابانی در ترکیه سه نفر کشته و بیش از چهار هزار نفر زخمی شده‌اند.

این اعتراضات در پی اعلام ساخت‌وساز یک مرکز تجاری خرید و یک مسجد در پارک گزی میدان تقسیم استانبول، توسط دولت آغاز شد که بیش از یک هفته است ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.