ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"نامبرده، حسین سرشار"، کتابی درباره زندگی و شخصیت حسین سرشار

به کوشش ساناز سید اصفهانی به زودی کتاب بسیار مهمی درباره زندگی و شخصیت حسین سرشار، خواننده سرشناس اپرا منتشر می‌شود.

به کوشش ساناز سید اصفهانی به زودی کتاب بسیار مهمی درباره زندگی و شخصیت حسین سرشار، خواننده سرشناس اپرا منتشر می‌شود.

نشر "اچ اند اس" در لندن گزارش داد که ۲۲ خرداد ماه کتاب "نامبرده، حسین سرشار" انتشار می‌یابد. ساناز سید اصفهانی در گفت‌و‌گو با گروهی از هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی ایران که با فعالیت‌های هنری حسین سرشار در زمینه خوانندگی اپرا و دوبله فیلم و بازی در سینما آشنا بودند، گفت‌و‌گوهایی انجام داده و تلاش کرده زوایای پنهان‌مانده شخصیت این هنرمند پیشرو را آشکار کند.

هوشنگ گلمکانی، نصرت‌الله کریمی، محمد علی کشاورز، شاهین فرهت، پری زنگنه و پری ثمر از شخصیت‌هایی هستند که در این کتاب درباره حسین سرشار و زندگی او سخن گفته‌اند.

حسین سرشار که در ایتالیا تحصیل کرده بود، در سال ۱۳۴۶به ایران بازگشت و در تالار رودکی شروع به کار کرد. او در اجرای اپراهای جهانی، چون "توسکا"، "عروسی فیگارو"، " آرایشگر شهر سویل"، "کاوالریا روستیکانا"، "ریگولتو"، "دون ژوان"، "لابوهم" و "ایل ترواتوره" در نقش‌های نخست ظاهر شد. اپراهای "خسرو و شیرین"، "سمند" و "دلاور سهند" (بابک خرمدین) و "اوراتوریوی سپیده" از دیگر نقش‌آفرینی‌های او بر صحنه اپرا است.

حسین سرشار پس از انقلاب در چند فیلم سینمایی مانند "اجاره‌نشین‌ها"، "ای ایران"، "هامون" و "رنوی تهران ۲۹" بازی کرد. او که به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود، به طرز مشکوکی در فروردین ۱۳۷۴ درگذشت.

ساناز سید اصفهانی در مقدمه‌ این کتاب، از دشواری‌های انتشار کتابی درباره حسین سرشار در ایران یاد کرده و گفته است چگونه این کتاب در ایران امکان انتشار نیافت و او ناگزیر شد، کتاب را در خارج از ایران منتشر کند.
تهیه کتاب "نامبرده، حسین سرشار"

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر کیاسرایی

    چه کتاب جالبی ! حتما تهیه خواهم کرد امیدوارم با هومن خلعتبری ، به عنوان پیانیست مرحوم سرشار در سالهای آخر عمرشون در تالار رودکی هم صحبت شده باشه . ایشون خاطرات و عکسهای نایابی از مرحوم سرشار دارند. تا جایی که من خودم هم در اون کنسرت حضور داشتم ، آخرین کنسرت مرحوم سرشار در فرهنگسرای بهمن ، با همراهی خلعتبری بوده که فیلمی از این اجرا نیز هست ! تهیه میکنم . ممنون

  • ساناز سیداصفهانی

    سلام . من این مطلب را خواندم اسم دکتر امیر اشرف آریان پور خانم دکتر میلانی و سیامک شایقی جا افتاده . . . مهم ترین گفت گو ها با ایشان بود ضمنا اطلاعات روی صفحه از منبع و کتاب من نیست از روی اینترنت است . سرشار همان طور که در کتاب آمده ایشان گم شدند . تاریخ دقیق مرگ ایشان معلوم نیست ایشان به نقل از نامه ای که همسرشان برایم نوشتند در 526/8/1374 گم شدند و در بیمارستان هلال احمر آبادان در بهمن ماه پیدا شدند و مجددا در 22 اسفند گم شدند . سرشار در 25 فروردین 1375 جسدش توسط همسرش از پزشکی قانونی تحویل گرفته شد . با احترام ساناز سیداصفهانی