ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آرمیتا عباسی و الهام مدرسی، از بازداشت شدگان خیزش سراسری، در زندان کچوئی دست به اعتصاب غذا زدند

در ادامه پرونده‌سازی و اذیت و آزار بازداشت‌شدگان خیزش سراسری، آرمیتا عباسی و الهام مدرسی در اعتراض به وضعیت تحمیل شده بر آن‌ها در زندان کچوئی کرج، دست به اعتضاب غذا زدند. حال هر دوی آن‌ها پیش‌تر نیز وخیم گزارش شده بود.

بنا بر گزارش «هرانا»، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، الهام مدرسی، نقاش جوان سنندجی در اعتراض به تداوم بازداشت و عدم رسیدگی به وضغیت سلامتی خود، در زندان کچوئی این شهر دست به اعتصاب غذا زد.

یک منبع آگاه در این خصوص به «هرانا» گفته است:

«الهام مدرسی از امروز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه، علیرغم وخامت حال در اعتراض به تداوم بازداشت، انتساب اتهامات واهی و عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی خود، دست به اعتصاب غذا زده است.»

پیش‌تر یک منبع آگاه در ارتباط با وضعیت الهام مدرسی که سال‌هاست از بیماری ژنتیکی رنج می‌برد به «هرانا» گفته بود که الهام مدرسی تحت آزارهای روحی شدید و ساعات طولانی با چشم بند تحت بازجویی بوده است:

«بازجویان برای تخریب روحیه الهام به دروغ به او می‌گفته‌اند که برادرش که تازه عمل پیوند کبد کرده است در اتاق مجاور تحت شکنجه است و مادرش نیز فوت کرده است تا او را برای اعتراف اجباری تحت فشار بگذارند. بازجویان الهام را تحت فشار قرار دادند و به او گفتند چند نفر را بازداشت کردیم و اگر اعتراف کنی که لیدر این گروه بودی تو را آزاد خواهیم کرد.»

پیش‌تر نیز یک منبع آگاه در رابطه با آخرین وضعیت سلامت مدرسی به زمانه گفته بود که الهام در خطر از دست دادن کبدش به علت بیماری (PSC) است و به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد. (PSC) یک بیماری طولانی مدت و پیشرونده کبدی است.

این منبع آگاه هم‌چنین از شکنجه و ضرب و شتم الهام در زندان خبر داد و دلیل برخوردهای شدید با این زن جوان را اخبار درز شده از داخل زندان عنوان کرد.

بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان کچوئی وضعیت تغذیه و مراقبت‌های بهداشتی در زندان کچوئی کرج مناسب نیست.

الهام مدرسی صبح روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه در منزل خود در فردیس کرج به دست نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان کچوئی کرج منتقل شد.

ناتالیا گوله از اعضای مجلس سنای فرانسه،‌ ۲۸ آذر، کفالت سیاسی الهام مدرسی را برعهده گرفته است.⁠

الهام مدرسی از دسترسی به وکیل محروم مانده است و تاکنون هیچ اطلاعاتی از پرونده او به کسانی که پیگیر وضعیتش هستند داده نشده است.

همزمان مادر آرمیتا، یکی دیگر از بازداشت‌شدگان جنبش سراسری در صفحه شخصی خود خبر داده که هم‌اکنون فرزندش که در زندان کچوئی کرج محبوس است، از روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱، دست به اعتصاب غذا زده است.

مادر آرمیتا عباسی دلیل اعتصاب غذای دخترش را «عدم رسیدگی به پرونده و طولانی شدن دوره بازداشت او» اعلام کرده است.

اوایل مهرماه سال جاری، آرمیتا عباسی در کرج به دست نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان کچوئی کرج منتقل شد.

پس از آن، حکومت ادعا کرد که او «رهبر شورش‌ها» بوده و پلیس «۱۰ کوکتل مولوتف» از خانه او کشف کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان پیش‌تر در گزارشی تحقیقی و به نقل از چند تن از بازداشت‌شدگان تجاوز جنسی به زنان و مردان بازداشت‌شده در اعتراضات اخیر ایران را تأیید کرده بود.

یکی از این بازداشت‌شدگان آرمیتا عباسی، جوان ۲۰ ساله‌ای است که به گواه پزشکان شاهد، به‌خاطر تجاوز جنسی مکرر و خونریزی مقعد بر اثر تجاوز ۲۶ مهرماه توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی به بیمارستان امام علی کرج منتقل شده و در حالی که سر او را تراشیده بودند و دچار لرزش شدید بدن بوده، دوباره به مکان نامعلوم بازگردانده شده است. مقام‌های امنیتی و قضایی پس از گذشت هفته‌ها همچنان از دادن اطلاعات درباره وضعیت او خودداری می‌کنند.

قرار است جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی، روز پنج‌شنبه ششم بهمن‌ماه امسال برگزار شود.

از آغاز اعتراضات گسترده‌ای که به قیام ژینا شهرت یافته است تا کنون هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند. به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراضات سراسری مردم در ۳۱ استان، ۱۶۱ شهر و ۱۴۴ دانشگاه بزرگ کشور انجام شد و شمار کشته‌شدگان از ۲۶ شهریور تا ۱۱ دی‌ماه به ۵۱۲ نفر و تعداد بازداشتی‌ها نیز به ۱۹ هزار و ۲۰۴ نفر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.