ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مژگان کاوسی، نویسنده و پژوهشگر کُرد با قرار وثیقه آزاد شد

این نویسنده کُرد که مدت‌ها در وضعیتی بلاتکلیف در بازداشت به‌سر می‌برد، سرانجام پس از گذشت ۱۰۳ روز بازداشت، با سپردن وثیقه سنگین موقتاً آزاد شد.

بنا بر گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۱، مژگان کاوسی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری با تودیع قرار وثیقه از زندان قائم شهر آزاد شد.

عثمان مزین، یکی از وکلای مژگان کاوسی در صفحه شخصی خود ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که آزادی خانم کاوسی با تودیع قرار وثیقه سه میلیارد تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

مژگان کاوسی، نویسنده و پزوهشگر کُرد که پیش‌تر به واسطه‌ فعالیت‌هایش سابقه زندان دارد، در تاریخ ۳۱ شهریور به دست مأموران امنیتی در منزل خانوادگی‌اش در نوشهر بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری منتقل شد. از زمان دستگیری تا چند هفته خانواده این شهروند در بی‌‎خبری از وضعیت او به سر می‌بردند.

این نویسنده، فعال مدنی و پژوهشگر کُرد در دی ماه سال ۱۴۰۰ پس از تحمل ۲۱ ماه حبس از زندان کچوئی کرج آزاد شد.

پیش‌تر  هرانا، وب‌سایت خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، گزارش کرده بود، روز سه شنبه ۲۹ آذرماه، ۱۴۰۱ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مژگان کاوسی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، از بابت اتهاماتی از جمله «افساد فی الارض» در شعبه یک دادگاه انقلاب ساری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مژگان کاوسی در شعبه یک دادگاه انقلاب ساری با حضور عثمان مزین و مازیار طاطایی، وکلای مدافع او محاکمه شده بود.

به فاصله چند روز، شبکه حقوق بشر کردستان، با انتشار گزارشی اعلام کرد که این نویسنده و پژوهشگر کُرد بازداشت شده اهل کلاردشت از سوی شعبه اول دادگاه ساری از بابت «توهین به رهبر حکومت ایران» به ۱۵ ماه و یک روز حبس، «تبلیغ علیه نظام» به ۸ ماه حبس، «اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زن امنیت ملی کشور» به ۳۹ ماه حبس محکوم شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان هم‌چنین افزود که بر اساس حکم صادره، مژگان کاوسی از اتهام «افساد فی‌الارض» تبرئه شده است.

پنج‌شنبه ۸ دی ۱۴۰۱، صدور این حکم به وکلای این زندانی سیاسی ابلاغ شد.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی از مجموع این ۵۹ ماه و یک روز حبس، مجازات اشد یعنی ۳۹ ماه حبس تعزیری قابل اجرا است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.