ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی اسدالهی، منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان در بازداشت‌گاه سپاه ضرب و شتم شده است

از آخرین تماس تلفنی علی اسداللهی با خانواده‌اش سه هفته می‌گذرد. همسر او می‌گوید این عضو کانون نویسندگان را در بازداشتگاه الف سپاه ضرب و شتم و ممنوع تلفن کردند.

نزدیک به ۵۰ روز از بازداشت علی اسدالهی، عضو منتخب هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران می‌گذرد و هنوز خانواده او نتوانسته‌اند اطلاعی از وضعیت این شاعر و نویسنده کسب کنند. همسر او در توییتر نوشت که پیگیری‌هایشان در دادسرا بی‌جواب مانده است.

ماموران امنیتی ۳۰ آبان علی اسدالهی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران را بازداشت کردند. از آن روز تا به حال این شاعر زندانی شده تنها یک‌بار با خانواده تماس تلفنی گرفته و مراجعات همسر و مادرش برای پیگیری و اطلاع از وضعیت او در دادسرا بی پاسخ مانده است.

مونا رشیدی، همسر علی اسدالهی روز یکشنبه ۱۸ دی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«با توجه به خبرهایی که از داخل بازداشتگاه یک الف سپاه به ما رسیده، همسرم، علی اسداللهی در بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته».

او در ادامه بیان کرد «از تاریخ وقوع این حادثه اطلاعی ندارم و نمی‌دانم در روزهای ابتدائی بازداشت اتفاق افتاده و یا در حین بازجویی و روزهای اخیر. تماس‌ها به شدت تحت کنترل‌ست. دیروز هم فهمیدیم ممنوع الملاقات است.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ثمین چراغی، وکیل علی اسداللهی نیز ۱۵ دی ماه نوشته بود حتی خود موکلش هم نمی‌داند در کجا زندانی است.

علی اسداللهی آخرین بار ۲۹ آذر ماه توانسته بود در یک تماس تلفنی کوتاه با همسرش صحبت کند و پس از آن ماموران امنیتی در زندان مانع تماس تلفنی او شده‌اند.

آیدا عمیدی، دیگر عضو کانون نویسندگان ایران که ۱۴ آذر به دست ماموران امنیتی بازداشت شده بود، پس از تحمل یک ماه بازداشت غیرقانونی عصر چهاردهم دی ماه به صورت موقت و با قرار وثیقه آزاد شد.

کانال کانون نویسندگان در تلگرام هم در روزهای گذشته از احضار اکبر معصوم‌بیگی و قارون سوادی دو عضو هیئت دبیران این کانون به یکی از ساختمان‌های وزارت اطلاعات خبر داده بود. بر بنیاد این گزارش ماموران امنیتی ساعت‌ها این دو عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان را بازجویی کردند.

هم‌اکنون علاوه بر علی اسداللهی، آرش گنجی، کیوان مهتدی و رضا خندان مهابادی سه عضو کانون نویسندگان هم در زندان حبس شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.