ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لیلا حسین‌زاده از زندان اوین موقتاً آزاد شد

نیروهای امنیتی هفته گذشته او را با خشونت از زندان عادل‌آباد شیراز به زندان اوین در تهران منتقل کرده بودند.

بنا به گزارش‌ها لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی از زندان اوین به صورت موقت آزاد شد.

این زندان سیاسی در پی وخامت حال‌اش شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی از زندان عادل‌آباد شیراز به زندان اوین تهران منتقل شده بود.

لیلا حسین‌زاده ۲۹ مرداد ماه سال جاری به رغم تاییدیه پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر زندان برای چهارمین بار در پنج سال اخیر بازداشت و روانه زندان کردند.

حسین‌زاده به دلیل بیماری خودایمنی باید تحت درمان قرار بگیرد، اما در ماه‌های گذشته مسئولان از اعطای مرخصی درمانی به او ممانعت می‌کرد و او در اعتراض به شرایط خود دست به اعتصاب دارو زده بود.

لیلا حسین‌زاده سال ۹۸ با استناد به گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل حبس از زندان بیرون آمد. به گفته برادرش ۱۸ مهر امسال نیز «شعبه اول اجرای احکام دادسرای امنیت تهران به شیراز نامه داده و نظریه پزشک قانونی را ضمیمه کرده ولی سیستم قضایی شیراز اعتنایی نکرده است».

او را در آذر ماه برای انجام معاینات پزشکی به درمانگاه بردند اما حسین‌زاده فاش کرد که این معاینات یک فریبکاری پزشکی بوده است. او در یک پیام تلفنی به خانواده‌اش گفته بود: «علیه او فریبکاری پزشکی کرده اند تا رنجش را انکار کنند، روند درمانش را مختل کرده‌اند و حتی به دلیل شرایط زندان امکان استفاده از یکی از داروهای حیاتی‌اش از او سلب شده، تشخیص و درمان بیماریش کاملا تحت تاثیر خواست دستگاه امنیتی قرار گرفته و چنان هر بار آسیبی جدیدی برای او رقم می‌زنند که دیگر در هیچ روند اصطلاحاً درمانی، اما در عمل امنیتی مشارکت نخواهد کرد و از مصرف هرگونه دارو سر باز می‌زند».

لیلا حسین‌زاده دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مردم‌شناسی دانشگاه تهران و از فعالن صنفی_دانشجویی است. از او تا به حال چندین مقاله در حوزه مطالعات مارکسیستی، جنبش دانشجویی و مساله ملی در ایران در نشریات دانشگاهی و تخصصی منتشر شده است. او را نخستین بار در سال ۱۳۹۶ بازداشت کردند. در سال ۱۳۹۸ بار دیگر او را برای اجرای حکم سه سال و شش ماه زندان بازداشت کردند. در اسفند ۱۳۹۹ با تاییدیه پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر حبس از زندان بیرون آمد. بار دیگر در آذر ۱۴۰۰ او را در شیراز بازداشت کردند و نزدیک به یک ماه بعد با وثیقه به صورت موقت آزاد شد. ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ باردیگر ماموران امنیتی او را مقابل خانه‌اش با خشونت بازداشت کردند و از آن زمان در زندان حبس کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.