ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 تأثیر قیام ژینا بر سینمای ایران – در گفت‌وگو با مصطفی عزیزی

سینماگران و قیام ملت ایران بر یکدیگر تأثیر گذاشته‌اند. جشنواره فیلم فجر در محاق رفته است و بسیاری از سینماگران نیز بازداشت یا ممنوع‌الکار شده‌اند. مصطفی عزیزی در این گفت‌وگو معتقد است که روایت‌های سینمای ایران پس از انقلاب هرگز صادقانه نبوده است.

مصطفی عزیزی (زاده ۲۹ شهریور ۱۳۴۱ در اراک) فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده، تهیه‌کننده و برنامه‌ساز تلویزیون است. او هم‌اکنون ساکن کانادا است. عزیزی در سال ۱۳۹۳ دستگیر و به هشت سال زندان محکوم شد که در نهایت پس از ۱۵ ماه از زندان آزاد شد. پس از آزادی از زندان و مهاجرت به کانادا، او موضع سیاسی صریحی نسبت به جمهوری اسلامی گرفت و به صورت گسترده به عنوان منتقد سینمایی و سیاسی علیه جمهوری اسلامی به فعالیت پرداخت.

او همچنین در هفته‌های اخیر با ضبط یک پیام ویدیویی از مردم ایران بابت همکاری با صدا و سیما عذرخواهی کرد. با او به گفت‌وگو نشستیم و نظر او را درباره جنبش اعتراضی اخیر مردم ایران، تأثیر متقابل سینما و جنبش بر یکدیگر و همچنین وضعیت کنونی و آینده سینما در جمهوری اسلامی جویا شدیم. این گفت‌وگو قبل از آزادی ترانه علیدوستی انجام شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.