ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسناد محرمانه جدیدی در خانه بایدن پیدا شد

در گاراژ خانه‌ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ویلمینگتون اسناد محرمانه جدیدی پیدا شد. کشف این اسناد موضوع رسیدگی به اتهام مشابه در مورد دونالد ترامپ را پیچیده می‌کند.

به‌دنبال کشف اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ در مرکز «پن بایدن» دانشگاه پنسیلوانیا از دوران فعالیت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در مقام معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، جست‌وجوی اسناد دیگر دولتی ادامه یافت و پنج‌شنبه ۲۲ دی / ۱۲ ژانویه اعلام شد که اسناد محرمانه بیشتری در گاراژ متعلق به جو بایدن پیدا شده است.

ریچارد ساوبر، مشاور حقوقی بایدن گفت «اسناد بیشتری با حجم کم» که طبقه‌بندی شده بودند در انباری در گاراژ خانه بایدن در ویلمینگتون، واقع در ایالت دلاوِر، شمال شرقی آمریکا، کشف شد. یک سند دیگر هم در اتاق مجاور در بین مواد انبارشده پیدا شده است.

هیچ سند دیگری در خانه بایدن واقع در ساحل ریهوباث ایالت دلاوِر پیدا نشد. ساوبر پیش از این، پس از آن‌که در مرکز «پن بایدن» اسنادی یافت شد گفته بود که مکان‌های دیگری که ممکن است اسنادی در آن‌ها وجود داشته باشند، بررسی شده‌اند.

۱۱ آبان / ۲ نوامبر گذشته، در مرکز «پن بایدن»، اندیشکده‌ وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا حدود ۱۰ سند یافت شد که اسناد طبقه‌بندی‌‌شده محسوب می‌شوند. این اسناد مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ هستند و چند روز پیش خبر کشف آن در رسانه‌های آمریکا منتشر شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا نیز اعلام کرد که این اسناد شامل یادداشت‌های اطلاعاتی آمریکا و مطالب توجیهی در مورد ایران، اوکراین و بریتانیا بود.

مشاور حقوقی جو بایدن گفته بود در این زمینه «کاخ‌سفید با آرشیو ملی و وزارت دادگستری همکاری می‌کند».

تحقیقات علیه ترامپ

این پرونده می‌تواند مشکلاتی برای بایدن ایجاد کند و ملاحظات وزارت دادگستری در مورد اتهامات مربوط به حفظ اسناد دولتی علیه دونالد ترامپ، سلف بایدن را که قصد دارد دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود، پیچیده کند.

وزارت دادگستری آمریکا ماه‌هاست که در مورد حدود ۳۰۰ سند طبقه‌بندی‌شده محرمانه یا سری که در ویلای ترامپ در فلوریدا کشف شده بود، تحقیق می‌کند. مقامات اف‌بی‌آی در ماه اوت حکم بازرسی ویلای ترامپ را صادر کرده بودند. ترامپ و طرفدارانش این اقدام را محکوم کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.