ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پولیتیکو: اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌های جدید علیه ۴۰ فرد و نهاد ایرانی را در دست بررسی دارد

نشریه پولیتیکو می‌گوید به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در پاسخ به سرکوب معترضان در قیام ملت ایران در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه نزدیک به ۴۰ فرد و نهاد جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس این گزارش روزنامه‌نگاران پولیتیکو  به طور کلی ۲۷ سند اتحادیه اروپا در زمینه تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی را مشاهده کرده‌اند. این اسناد عمدتاً شامل اطلاعات و گزارش‌هایی در زمینه تحریم‌های تازه است.   

بر اساس این اسناد، اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم ۱۷ نفر از مقامات جمهوری اسلامی است. این افراد شامل مقامات محلی، یک نماینده مجلس، یک وزیر و یک مقام عالی رتبه در سازمان صدا و سیمای جمهوری ایران‌اند. این مجازات‌ها همچنین مقامات فعلی و سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که نقش کلیدی در سرکوب معترضان ایفا کرده‌اند، هدف قرار خواهد داد.

 سیدحمید سجادی هزاوه، وزیر ورزش دولت سرکوبگر هم در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد. بر اساس این اسناد سجادی هزاوه، مسئول تحت فشار قرار دادن ورزشکاران ایران برای سکوت در محافل بین‌المللی است. سجادی هزاوه شخصاً درگیر پرونده الناز رکابی بوده است.

 الناز رکابی، صخره‌نورد ایرانی همزمان با جنبش زن، زندگی، آزادی در فینال مسابقات قهرمانی سنگ‌نوردی آسیا در کره جنوبی بدون حجاب شرکت کرد و به رتبه چهارم آسیا رسید. تصاویر رقابت او در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت. بعد از مسابقات گذرنامه و تلفن همراه او ضبط شد و باعث نگرانی درباره امنیت او شد. در یکی از اسناد مورد اشاره پولیتیکو آمده است:

 «در ماه دسامبر [دی] مشخص شد که خانه پدری الناز رکابی در زنجان طبق گزارش‌ها تخریب شده است.»

رسانه‌‌های داخلی ادعا کرده بودند که خانه پدری این ورزشکار ایرانی بدون مجوز ساخت بنا شده بوده است.

در میان ۲۰ نهاد موجود در فهرست اتحادیه اروپا می‌توان به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی اشاره کرد که بر اساس اسناد موجود از طریق سامانه «سیام» تلفن‌های همراه را رصد می‌کند. سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظایف حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در حوزه ارتباطات رادیویی را برعهده دارد. 

 آکادمی راوین که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، نیز در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد.  

کشورهای اتحادیه اروپا - به رهبری آلمان، فرانسه و هلند - به طور جداگانه در مورد اینکه آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند، با یکدیگر وارد بحث و گفت‌وگو شده‌‌اند. آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان دوشنبه گذشته در پیامی در توئیتر از این طرح حمایت کرده بود.

ایالات متحده پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود و بریتانیا نیز قرار است به زودی از آمریکا پیروی کند.  

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا روز گذشته پنجشنبه ۲۲ دی / ۱۲ ژانویه به افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی ممنوعه در بریتانیا رأی مثبت دادند اما دولت این کشور هنوز به تصمیم نهایی در مورد افزودن سپاه به این فهرست نرسیده است.

پولیتیکو می‌نویسد وزیران خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی را در نشستی در اواخر ژانویه تصویب کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.