ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام پنج زندانی در زندان مرکزی اراک در یک روز به اجرا درآمد

این پنج زندانی پیش‌تر با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

در ماه‌های گذشته آمار اجرای حکم اعدام در ایران افزایش بیشتری یافته است و ماشین کشتار جمهوری اسلامی در زندان‌های ایران کماکان در سکوت خبری جان می‌ستاند.

در روزهایی که احکام سنگین زندان و مجازات بی‌رحمانه و غیرانسانی اعدام برای معترضان خیزش سراسری، صادر و اجرا می‌شود، ماشین قتل حکومتی در خفا بدون توقف ادامه دارد.

روز پنج‌شنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱حکم پنج زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی اراک به اجرا درآمد.

بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر ایران مستقر در نروژ، سحرگاه پنج‌شنبه حکم اعدام پنج مرد در زندان مرکزی اراک به اجرا درآمد.

هویت سه تن از این زندانیان، کیوان امینی توکل، ۴۲ ساله و اهل بانه، آزاد دادوند، ۴۱ ساله و اهل سردشت و علی گراوند احراز شده است.

در مورد اعدام این سه زندانی یک منبع آگاه به سازمان حقوق بشر ایران گفته است که کیوان امینی و آزاد دادوند سال ۹۹ در یک پرونده مشترک بازداشت و به اعدام محکوم شدند.

در این گزارش اشاره‌ای به هویت دو تن دیگر نشده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این پنج زندانی از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

دو سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل و بنیاد عبدالرحمن برومند روز چهارشنبه پنج مردادماه ۱۴۰۱ / ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۲ در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک تحت عنوان «موج دهشتناک اعدام‌ها در ایران باید متوقف شود»، نسبت به افزایش شمار اعدام‌ها در ایران هشدار دادند.

در بخشی از بیانیه مطبوعاتی این دو سازمان حقوق بشری، با اشاره به افزایش مجدد آمار اعدام‌ها، اعدام‌های دسته‌جمعی، از سرگیری اعدام در ملاء عام پس از وقفه‌ای دو ساله و آمار بالای اعدام شهروندان بلوچ، آمده است:

«مقامات ایرانی دوره پرشتاب تازه‌ای از اعدام‌ها را به راه انداخته‌اند و حداقل ۲۵۱ نفر را در فاصله بین یک ژانویه و ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰ تا ۹ تیر ۱۴۰۱) کُشته‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.