ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب گسترده کارکنان رسمی نفت: دیگر نان را به قیمت جان نمی‌خریم

در بیانیه پایانی اعتصاب به وزارت نفت و حکومت هشدار داده شده: «۲۷ دی ماه روز پایان است، این بارش آغاز سیل بنیان‌کن دلاور مردان صنعت نفت است، تاکنون با جان دل هرآن‌چه را داشتیم، بی رنگ و ریا برای تولیدی گذاشتیم که سودش در جیب شما و سفره‌های خالی، آلودگی، بیماری و روان‌های اشفته‌‌اش برای ما و خانواده‌های ما بود.»

کارکنان رسمی واحدهای عملیاتی صنعت نفت سه شنبه ۲۷ دی در مراکز نفتی چند استان اعتصاب و تجمع کردند. اعتصاب با فراخوان شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان نفت با خواست اجرای قانون ماده ۱۰ برگزار شد. تعدادی از شرکت‌کنندگان در تجمع پالایشگاه دوم بازداشت و سپس آزاد شدند. در ماهشهر و آبادان ماموران امنیتی و حراست اقدام به برخورد فیزیکی با معترضان کردند.

اعتصاب سراسری ۲۷ دی، در ادامه اعتصاب و اعتراضات نمادین کارکنان نفت مناطق عملیاتی صورت می‌گیرد که آخرین مورد آن هفته گذشته آغاز شد. کارکنان سکوهای عملیاتی گاز هفته گذشته در ۳۵ سکو از ۳۷ سکوی استخراج گاز از ارسال گزارش روزانه تولید به مقامات بالا خودداری کرده و به وزارت نفت التیماتوم دادند در صورت بی‌توجهی به خواسته‌هایشان به اعتراض گسترده‌تری دست خواهند زد.

واکنش کارکنان رسمی نفت به فراخوان اعتصاب ۲۷ دی گسترده بود.

«شورای سازماندهی کارکنان پیمانی نفت» هم با انتشار بیانیه ای از اعتصاب ۲۷ دی کارکنان رسمی حمایت کرد. این شورا خواستار اعتصاب مشترک تمامی کارکنان (اعم از کارگران پیمانی، قراردادی و کارکنان رسمی) نفت شد.

منابع اطلاع رسانی کارکنان نفت در رسانه‌های اجتماعی، تاکنون تصاویری از تجمع کارکنان رسمی مناطق عملیاتی در شرکت نفت و گاز پارس، شرکت پالایش گاز فجرجم، شرکت فلات قاره قشم، شرکت نفت و گاز پارس عسلویه، دهلران، منطقه سیری در جنوب بندر لنگه، شرکت بهره‌برداری نفت‌ و گاز آغاجاری، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در چشمه خوش دهلران، پالایشگاه ایلام، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در اهواز، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان، پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه و مقابل شرکت نفت در شیراز منتشر کرده‌اند.

در کلیپی که از تجمع نفتگران در اهواز منتشر شده، معترضان شعار می‌دادند: «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» و «وزیر بی‌لیاقت نمی‌خواهیم»

شورای سازماندهی کارکنان پیمانی نفت در ارتباط با برخورد ماموران سرکوبگر با تجمعات کارکنان رسمی نوشت چند نفر از کارکنان نفت که در تجمع پالایشگاه دوم شرکت داشتند بازداشت و پس از ساعتی آزاد شدند. بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی و حراست در تجمع ماهشهر و آبادان نیز با معترضان بدرفتاری کرده و برخورد فیزیکی کرده‌اند.

کارکنان رسمی صنعت نفت در بیانیه پایانی اعتصاب یک‌روزه خود خطاب به حاکمان نوشته‌اند:

«بنا بر این نیست که ما، مانند شعله بسوزیم و تنها بسوزیم، شعله‌ای خواهیم شد که برای خاموش کردنمان باید سیل اشک‌هایتان جاری شود، گفته بودیم که با روان ما بازی نکنید.»

آن ها یک بار دیگر فهرست مطالبات خود را اعلام کرده اند که عبارتند از:

  • اجرای صحیح ماده ۱۰ کارکنان نفت
  •  بهبود جدول بدو استخدام ماده یادشده به نحوی که همه کارکنان با هر شرایطی با توجه به تورم‌های کنونی از آن سود ببرند.
  • پرداخت بک‌پی (back pay) ده ساله برآمده از دیرکرد در انجام ماده ۱۰ طبق قانون
  • اصلاح و بهبود وضعیت بهداشت و درمان نفت
  • پرداخت بی ‌کم و کاست پاداش پایان بازنشستگی همچون گذشته در وزارت نفت
  • رسیدگی درخور و شایسته بازنشستگان صنعت نفت و بهبود زندگی این بخش از بزرگان صنعت نفت
  • تعدیل به هنگام مدرک کارکنان و آسان نمودن چگونگی تعدیل
  • ساماندهی سمت‌های کارکنان
  • رسیدگی به وضعیت نابسامان و نگران‌کننده صندوق بازنشستگی نفت و اصلاح اساسنامه آن.

اعتصاب‌کنندگان در بیانیه پایانی اعتصاب به وزارت نفت و حکومت هشدار داده‌اند: «۲۷ دی ماه روز پایان است، این بارش آغاز سیل بنیان کن دلاور مردان صنعت نفت است. تاکنون با جان دل هرآن‌چه را داشتیم، بی رنگ و ریا برای تولیدی گذاشتیم که سودش در جیب شما، سفره‌های خالی، آلودگی، بیماری و روان‌های آشفته‌اش برای ما و خانواده‌های ما بود. بازی به نوبت. دیگر به هیچکس پاسخگو نخواهیم بود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.