ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامزد مخالفان اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشِ رو به‌زودی معرفی خواهد شد

مشاور رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه اعلام کرد که نامزد ریاست‌جمهوری و برنامه‌های انتخاباتی ائتلاف اپوزیسیون به زودی اعلام خواهد شد.

ائتلاف اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد که در ماه فوریه نامزد خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اعلام خواهد کرد.

اونال چویکوز، مشاور کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق و بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون، اعلام کرد که «نام نامزد ائتلاف برای انتخابات ریاست‌جمهوری در فوریه اعلام خواهد شد.» 

او همچنین گفت که رهبران شش حزب ائتلاف روز سی‌ام ژانویه پیشنهادهای خود برای دوره‌ی گذار به نظام پارلمانی و برنامه حکومتی‌شان را در قالب دو سند منتشر خواهند کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو ــ که قرار است همراه با انتخابات مجلس در ۱۴ مه سال میلادی جاری برگزار شود ــ می‌تواند سرنوشت‌سازترین انتخابات تاریخ ترکیه باشد. در اکتبر سال گذشته، دو حزب اصلی اپوزیسیون، یعنی حزب جمهوری‌خواه خلق و حزب نیک، با چهار حزب کوچک دیگر به نام‌های سعادت، دموکرات، آینده و دموکراسی و پیشرفت با هدف شکست رجب طیب اردوغان و بازگشت به نظام جمهوری پارلمانی از نظام ریاستی با هم متحد شده‌اند.

نظرسنجی‌ها تا اکتبر سال گذشته نشان می‌داد که محبوبیت حزب حاکم عدالت و توسعه از ۴۲,۶ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۳۱ تا ۳۳ درصد کاهش یافته است. محبوبیت حزب راست افراطی حرکت ملی نیز که متحد حزب حاکم است از ۱۱ درصد به ۸ تا ۹ درصد رسیده است.

این ارقام، در صورت تکرار در انتخابات پیش رو، به آن معناست که اردوغان کنترلش را در مجلس از دست خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.