ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پهپادی به پایگاه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جنوب سوریه

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که سه پهپاد به پایگاه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جنوب سوریه حمله کرده است.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جنوب سوریه می گوید که در حمله به التنف، جایی که نیروهای آمریکایی مستقر هستند، دو جنگجوی مخالف سوری متحدشان مجروح شده‌اند.

در بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) که روز جمعه ۲۰ ژانویه منتشر شد، آمده است: «سه پهپاد تهاجمی انتحاری به پادگان التنف در سوریه حمله کردند.» این بیانیه می افزاید که دو پهپاد توسط ائتلاف سرنگون شدند، اما سومی به مقر اصابت کرد و دو جنگجوی مخالف سوری زخمی شدند.

جو بوچینو، سخنگوی سنتکام، بدون اشاره به اینکه چه کسی این حملات را انجام داده است، گفت: «این نوع حملات غیرقابل قبول است. آنها نیروهای ما و شرکای ما را در معرض خطر قرار می‌دهند و مبارزه با داعش را به خطر می‌اندازند.»

هنوز کسی مسئولیت این حمله به عهده نگرفته است.

نیروهای تحت حمایت ایران در نزدیکی التنف، در یک پادگان بیابانی در بزرگراه مهم استراتژیک بغداد-دمشق، در نزدیکی مرز با عراق و اردن، مستقر هستند.

ایران متحد کلیدی دولت سوریه است و نیروهای نیابتی‌اش در گذشته حملات مشابهی به التنف انجام داده‌اند.

هسته‌هایی از گروه مسلح داعش نیز در این منطقه فعال هستند.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا این پایگاه را در سال ۲۰۱۶ برای آموزش جنگجویان سوری برای جنگ با داعش ایجاد کرد.

ائتلاف حتی پس از اینکه آخرین پاسگاه جنگجویان در سوریه توسط نیروهای تحت رهبری کردها در مارس ۲۰۱۹ تسخیر شد، این تأسیسات را حفظ کرد.

تقریباً ۹۰۰ سرباز آمریکایی در التنف و پایگاه‌های دیگر در شمال شرق تحت کنترل کردها به عنوان بخشی از کمپین ائتلاف علیه بقایای داعش باقی مانده‌اند.

ایالات متحده قبلاً حملاتی را انجام داده که به گفته خودش تأسیسات زیرساختی مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار داده است.

به گفته ائتلاف، این حملات در پاسخ به حملاتی بوده که ظاهراً توسط جنگنده‌های مورد حمایت ایران برای هدف قرار دادن التنف انجام شد.

دولت سوریه بارها مخالفت خود را با نقش آمریکا در سوریه اعلام کرده و خواستار خروج نیروهای آمریکایی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.